Elena's Legacy , Kapitel 2 "Får jobbet"




Min legacy kommer handla om Elena som har precis flyttat till staden "Sunset Valley" hon hade sparatungefär 15.000 $ & köpte en jättestor tomt nära markövertag , Hon visste inte att det skulle vara så dyrtatt köpa ett hus där så hon hade planerat att köpa en tomt och ett hus sedan men hon fattade att hon barahade 1.300 $ kvar. Elena blev först shockad , sedan rädd & sedan ledsen . Vad skulle hon ta sig till? Med depengarna köpte hon en toalett , en dusch , en säng , en diskbänk , en spis & en soffa. Sedan tog pengarna slut.Hon tänkte , " vad ska jag äta nu , jag har ju inga pengar kvar? " så hon plockade massor av äpplen & frukter från massor av träd , hon prövade också att sno lite bröd från affären , men det gick inget vidare , livet blev tufft & Elena vet fortfarande inte  vad hon ska ta sig till.

Familjemedlem/medlemmar:
Elena Legacy

Läs fakta om Legacy  --> här! <--

Kapitlar:
Kapitel 1

Hur man läser:
Texten som står under bilden tillhör bilder ovanför.
Tillexempel
( en bild ) <---
(texten ---> ) Sedan sopade hon golvet

Dag 2


Elena vaknade ganska tidigt. Hon kunde inte sova. Hon drömde mardrömmar hela tiden.


Hon åt en rostadmacka med jordgubbsmarmelad på.


Sedan duschade hon i två timmar. Hon ville stå där i hela sitt liv, Men hon började se ut som en russin & vattnet började att bli kallt.


Efter hon hade duschat bäddade hon sängen.


Hon läste morgontidningen & såg att det var rabatt på möbler, hon tänkte " jag behöver ju en spegel"  Efter hon hade läst klart tidningen hörde hon något under kudden. Det var som ett surr & kudden skakade.



Hon gick till kudden & plötsligt slutade kudden skaka & surret gick bort. Hon tänkte " ska jag titta under eller inte " hon trodde att det skulle vara en farlig insekt eller ett djur. Hon tänkte snabbt & lyfte kudden. Där såg hon hennes gamla mobil. Hon som trodde att den var borta förevigt. Hon tänkte ett tag, hon sa ju till mannen i bibloteket att hon inte har en mobil. Hon rotade i sin byxficka & hitta mannens nummer.  Mobilen surrade igen. Hon såg ett textmedelande. Hon tittade noga vad det stog. Det stog " Sjukhuspersonalen ringer dig inom kort" Hon undrade vad de ville. & hur de fick hennes nummer. Hon la mobilen i byxfickan och gick till stranden.



Hon bestämde sig för att ringa mannen hon mötte i bibloteket. "Hallå det är Martin " svarade mannen i luren. Elena visste inte vad hon skulle säga. Hon blev stressad & la på luren. Hon ångrade det så hon ringde mannen igen & ännu en gång sa han "Hallå det är Martin" Elena sa "Hej det är Elena, minns du mig? vi träffades på bibloteket" Martin visste inte vad hon pratade om. Han frågade vad hennes efternamn var & Elena svarade "Legacy" då svarade han "Jaha du är den där kvinnan jag mötte på bibloteket häromdagen" Elena suckade " Japp jag är den där kvinnan du träffade igår" Martin frågade vad hon ville & Elena svarade " Jo jag undrade om vi kan träffas någon gång? Typ idag eller imorgon?" Martin svarade " Ehh. jag är ganska upptagen idag & Imorgon, vi kan väl träffas iövermorgon?" Elena blev överlycklig och sa "Javisst , självklart" de bestämde när de skulle träffas & vilken tid. När Elena la på luren så ringde det i telefonen. "Hallå?" sa Elena svagt när hon svarade. "Jo hallå , Det är Monica här. Det var jag som tog emot din ansökan till att jobba på sjukhuset. Nu ser vi att du har jättemycket erfarenhet men att du bor i ett ställe som kan vara jobbigt för dig. Så vi tänkte att du kunde bo på sjukhuset istället" Elena svarade " Va nej nej, Jag mår bra & bor fint här. Det är absolut ingen fara om jag bor här. Jag trivs så bra så. Monica suckade & sa att hon fick jobbet & att hon skulle börja redan nu. Elena hoppade av glädje & kunde inte prata längre.


Hon sprang fort hem.


Och la sig på soffan & tog en tupplur. Hon ville vara pigg för första dagen som en bäckendiskare. (Jobbas på sjukhus)


När hon vaknade såg hon brevbäraren som lämna lite post & räkningar & hennes nya chaufför som sitter & tutar på att hon ska skynda sig.


Hon går in i sjukhuset & börjar sin dag.


timmar gick & sedan var hon klar. Det var hennes första dag och hon var redan trött.


Hon gick hem & åt burksoppa.


efter hon hade ätit sin burksoppa så somnade hon om.


Efter hon hade sovit ett tag vaknade hon & tänkte på möbelrean. Hon ville ju som sagt ha en spegel.


Så hon sprang till affären.


Hon kom tillbaka med en spegel & justera den upp på väggen. Den var jättefin tyckte hon.


Innan hon skulle sova tog hon en juice.


Sedan sov hon.

- Mathilda TSL

Kommentarer
Andrea <3 skrev:

förresten,om ni inte vill att nån ska kunna kopiera era bilder så enkelt kan ni sätta in högerklicksskydd.

Då kan man inte högerklicka och inte så måga vet hur man gör föratt kopiera bilder annars tror jag.

Det går men är en aningens svårare :)

Bra del(eller kapitel)

2011-04-21 @ 10:02:12
URL: http://andilove.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0