Haunted Del 5

Mirellie-mamma
Lauren-dotter
Gäst: Gunnar [grannen]
_______________________________________
Lauren har fyllt 15 år och hon och Mirellie har flyttat till en storstad.
Eftersom Mirellie tyckte att Lauren har växt upp.
Men är det så verkligen?
Är Lauren mogen nog att ta hand om sig själv?
Är deras granne lite mystisk?
________________________________________________-

Lauren: Det var längesen du gjorde sådan mat mamma..
Mirellie: När din pappa gjorde slut så började jag äta skräpmat för att
jag inte hade lust att laga mat...
Lauren: Så .. du slutade pågrund av honom?
Mirellie: Ja ungefär..
Lauren: woow...Varför gjorde han slut?
Mirellie: ...
______________________
Det blev en lång tystnad
_____________________
Mirellie: När jag berättade för honom att du låg i min mage så blev
han helt .. ... ..... ... Kan vi sluta prata om det här?
Lauren: Visst Visst. Jag undrade bara.
____________________________________________________________________________
Det var någon som ringde på dörren.
__________________________________________________________________

__________________________________________________________________
Mirellie går och öppnar dörren och ser att det är deras granne som vill
presentera sig för dom.
__________________________________________________________________

Granne: Tjena hallå det är jag som är eran granne. Jag välkommnar er till denna lägenhet.
Mirellie: Tack!
Granne: Jasså vem är den här unga damen!
Mirellie: Lauren presentera dig själv nu.
Lauren: Hej..
Granne: Ja vad fin du är Lauren.
Lauren: ..Tack??
Mirellie: Så hur länge har du bott här? har du något namn?
Granne: Jag har bott här i hela mitt liv. Alltså 49 år. Kalla mig Herrn.
Mirellie: Så ...Herrn?? Vill du komma in och dricka lite te?
Granne: Ja tack! Grön te!
Mirellie: Ska bli!
_____________________________________________________________________________________
Medans Mirellie gick och bryggde te så stog Lauren och grannen framför dörren.
_____________________________________________________________________________________

Granne: Så Lauren..Jag och mina polare ska ha en fest
i morgon klockan 5 vill du komma?
Lauren: Nej tack. Ni är gubbar.
Granne: Haha nej nej det finns massvis med tonåringar.
Lauren: Nej tack..
Granne: Kom igen det ska bli kul!
Granne: Kom igen kom igen kom igen.
Lauren: Okej Okej!! om du bara slutar tjata!
_____________________________________________________________________________
På Festen
___________
Herrn gick till bartendern och ordnade en drick till Lauren.
Han la en piller som han tog från fickan och la det i Laurens glas.

Gunnar: Här drick det här!
Lauren: Jag får inte dricka alkohol...
Gunnar: Det är inte alkohol.Det roliga är att det smakar som alkohol men det är
egentligen mango juice!
Lauren: Skojar du med mig.. ska jag verkligen tro på det.
Gunnar: Ser jag ut som att ljuga?
Lauren: Jag vet inte.
Gunnar: Men bara drick.Vi går och dansar sen.
_______________________________________________________________________________
Så fort Lauren drack en klunk så fick on en energi känsla inombords.
Hennes kropp blev varm och hon kände sig för att dansa vilt.
Hon viftade men armarna på dansgolvet.

____________________________________________________________________

Lauren: .... Jag mår inte så bra..jag har dansat i timmar nu..
Gunnar: Det är ingen fara. Dansa nu.
Lauren: Men jag mår illa!
Gunnar: Jaja , bara dansa så blir det bättre!
__________________________________________________
Lauren ramlade ner på dansgolvet.Som om hon svimma.
Hennes dricka borde vart förgiftad.
Gunnar bar henne i hans famn och tog henne in i den stora svarta bilen.
Gunnar: Kör bilen , kör kör!
Sa han till chauffören.
Chauffören såg lite bekant ut...
_________________________________________________________________
Lauren vaknade på ett flygplan helt yr.
Hon somnade om igen.

______________________________________________________________
Lauren vaknade på ett hotell rum långt långt borta ifrån hennes hem.
Hon hade blåmärken överallt.

Lauren: V-v-vart är jag?
_______________
Hon tittade runt i rummet men det såg inte ut som hennes rum.
Hon tittade på armarna. full med blåmärken.
Framför sängen låg en spegel.
hon tittade på sitt ansikte.
Hon rörde ansiktet och vart än hon rörde så fick hon värk.
Några tårar föll från hennes ögon och fall ner till hennes kinder.
_____________________________________________________
Lauren: Nej.. Nej..Det här måste vara en mardröm....
__________________________________________________
Mirellie ringde polisen för att Lauren har varit borta i 2 dagar.

Mirellie: Ja hallå! är det här polisen?
Polis: Ja det är polisen.
Mirellie: Min dotter...Min dotter har inte kommit hem än
det har gått 2 dagar och jag har inte hört något av henne.
Polis: Kan det vara Lauren som är eran dotter?
Mirellie: Ja , ja det är det! hur vet ni det? har det hänt något?
Polis: Jo hon är efterlyst.Hon är nog kidnappad tror jag.
Vi försöker att leta efter bevis och detaljer.
Mirellie: ..... ... M-m-min dotter är kidnappad....
____________________________________________________________________________________

Vad tyckte ni?
Var den läskig? kommentera gärna!
Skriv gärna vad ni vill som ska hända i denna episode.

- Melinda TSL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0