"Vägen till stjärnorna" del 1

Vilka som är med :
Amy Davis
Evie James
Claire Jasmant
Brooklyn Couture
Stephanie Corels
Holly Maron
Gäst: Bartender

Handling : Denna serie kommer handla lite om alla. Huvudpersonerna är delvis Amy & Holly men som sagt så handlar det om alla. Holly försöker nå stjärnornas topp
men hon vet inte hur. Alla hennes "kompisar" är antingen kända för att de är snygga & har
plastikopererat sig eller att de har spelat filmer. Men lilla Holly har ingenting i händerna.
Hon är varken känd eller känner någon förutom hennes vän Amy som hon träffade när hon
flyttade till Bridgeport. Amy hjälper Holly & är en god vän. Amy är känd för att göra filmer
& Holly är lite småavundsjuk på henne men dem är fortfarande goda vänner. Holly bor med
Amy.

OBS , BILDERNA ELLER TEXTEN KAN VARA KRÄNKANDE.
KOPIERING ANMÄLS DIREKT!!!


Amy: Ska du på den "stora" festen som Brooklyn har anordnat?
Stephanie: Ja såklart. Jag har redan köpt klänning och skor. Kan inte vänta tills festen. Du då?
Amy: Ehh jag vet inte , är inte så säker. Jag menar jag har ingen klänning.
Stephanie: Seriöst. Inte en enda klänning? Aja jag tror jag kan fixa dig något. Kom hem till mig.
Amy: Ärligt? Åhh tack, du behöver verkligen inte om du inte vill.
Stephanie: Jo då , kom jag har ändå inget att göra.
____
Det går några timmar & Amy är hemma med sin vän Holly.
____


Amy: Stephanie gav mig en JÄTTEsnygg klänning idag. Älskar den. Den är så fin!
Holly: Mhm ..
Amy: Hallå , HOLLY!! Jorden anropar HOLLY!
Holly: Va åh , oj förlåt.
Amy: Har du inte lyssnat på mig?
Holly: Joo men .. jag har läxor.
Amy: Du skämtar? Den stora festen är idag & det är en lördag & du sitter och skriver läxor?
Holly: Ja .. men det är viktigt.
Amy: Men kom igen , Kan inte du följa med? Jag blir ensam.
Holly: Åhh orkar inte , jag är inte ens bjuden & vakten kommer inte ens släppa in mig.
Amy: Det kommer han visst , det är bara att muta honom.
Holly: Ja & förlora 200 simdaler , nej tack.
Amy: Holly snälla kom med mig , du är min bästavän och jag blir ensam och ledsen utan dig.
Holly: Okej .. kanske.
Amy: JA! kom vi går till Stephanie och fixar en klänning åt dig.

___
De båda går till Stephanies hus & fixar hår,makeup & klänning sen är det dags för festen.
___



Stephanie: Wohooo grym fest.
Amy: Jaa. Haha va fånigt vi dansar.
Stephanie: Haha jaa.
Amy: Fast det blir så tråkigt när Holly inte dansar med mig.
Stephanie: Är Holly din syster?
Amy: Nej , bara en god vän.
Stephanie: Vän? Hon är väl typ lite konstig.
Amy: VA? Nej. Vad snackar du om. Hon är jättesnäll & ingen ger henne en chans.
Stephanie: Jaha va sur du blev nu. Du är lika knäpp som henne.
Amy: Det där va lågt Stephanie. Det här trodde jag INTE om dig.

___
Amy går iväg till Holly & sätter sig framför henne.
___


Amy: Du Holly , värför sitter du här & är ensam?
Holly: Vad annars ska jag göra?
Amy: Du kunde ju komma upp & dansa med mig.
Holly: Dansa är inte riktigt min grej ..
Amy: Sluta Holly, Du är alltid så negativ.
Holly: Vad har hänt med dig , lite sur?
Amy: Nej , glöm det. Kom upp och dansa med mig.
Holly: Men snälla jag vill inte & jag håller på att dö i dem här klackarna.
Amy: Vad snackar du om , dem är jättesnygga.
Holly: Ja... men..
Amy: Kom så dansar vi.
Holly: Nej , jag vill inte.
Amy: Jaja som du vill.

___
Amy går till dansgolvet igen & Claire kommer & sätter sig bredvid Holly
___


Claire: Hej..
Holly: Hej..
Claire: Snygg klänning , är den från Stephanie?
Holly: Öhh ja , jag tror det.
Claire: Stephanie är inte snäll.
Holly: ok..
Claire: Hon pratar alltid bakom någons rygg & hon stjäl alltid allas stil. Hon är en äcklig lögnare.
Holly: Ok.. vad är det du röker?
Claire: Det är som en cigarett fast man får välja smak. Jag har stark mint. Pröva.
Holly: Nej tack , jag röker inte.
Claire: Tråkmåns.
Holly: Mitt mellannamn ja..
Claire: Vem är du egentligen.
Holly: Jaa, vem är jag.
Claire: va?
Holly: Jag är Amy's vän.
Claire: Ugh Amy. Hon är så jobbig. Hon tror hon är värsta coolingen.
Holly: Ursäkta?
Claire: Du gillar väl inte henne?
Holly: Det råkar ju vara så att jag är hennes bästa vän & hon är ingen plastdocka som du.
Claire: Ta det lugnt surpuppa.

___
Claire går iväg till ölbaren & raggar upp några killar. Medans ser Holly att en gammal man som går upp till henne.
Förs blir Holly rädd för hon tror att det är vakten. Men sen så ser hon att det är bartendern. Holly står upp
& försöker hinna gå där ifrån snabbt men mannen hinner komma upp till henne.
___


Bartender: Hej Snygging.
Holly: Vad vill du?
Bartender: Mig vill ha dig.
Holly: Sluta äckel.
Bartender: Aggresivt , jag gillar.
Holly: Men kan du sluta och försvinna.
Bartender: Vill du försvinna med mig?
Holly: Nej men lägg av.
Bartender: Komigen ( bartendern rör henne sakta på midjan)
Holly: Äckel (Holly slår till Bartender på huvudet & sparkar honom på smalbenet)
Bartender: Aj din äckliga ****** ( Bartendern slår tillbaka på huvudet)
Holly: (Holly springer till toaletten gråtandes)

___
Amy ser Holly springades ut ur klubben & hon följer efter henne, hon ser att hon håller på att
springa till toaletten.
___



Amy: Förlåt allt var mitt fel
Holly: Nej det var det inte.
Amy: Jo jag sa att du skulle komme, Ett stort misstag.
Holly: Nej men jag har haft roligt.
Amy: Jaha va bra då.
Holly: Mmm... jag måste gå.
Amy: Vart?
Holly: Hem.
Amy: Ok här är mina nycklar. Bara se till att stänga dörren. Ibland så löser dörren upp sig.
Holly: Okej uppfattar. Hejdå.
Amy: Hejdå gumman.

___
Båda går ut , Amy går tillbaka till klubben & Holly går hem ..
___



fortsättning följer...

- Mathilda TSL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0