A farmers life Del 2

Personer:
Mamma - Bailey
Pappa - Travis
Äldsta son - Lucas
Yngsta son - Max
__________________________________
Lucas och Max kommer hem från skolan.
Max går upp till sitt rum och gör sina läxor
medans Lucas ägnar sin dag hoss lyftskroten.
När Max blev klar med sina läxor så lekte han med sin leksak.
Bailey går till jobbet , då är det Travis som får ta hand
om Max och Lucas tills Bailey kommer hem..
Travis håller på med sina växter .. som vanligt..
____________________________________________

Lucas: oh, ett , oh , två , oh , huuuuuagh!
Jag måste få muskler! kom igen Lucas! du kan det..
ett oh två oh Huaaagh! ..  Har jag börjat bli svag..
_______________________________________________________________

Travis: Ja vilken söt växt du är. Ja det är du , ja det är du.
Vill du ha lite vatten.Du är så söt så.Jag älskar dig lökis.
________________________________________________________________

Max: Bruum Bruum ! Weooooew! Baam Baam! Poooffff! Shwofff!
___________________________________________________________
När Bailey's Shift blev klar så kom hon hem.
Hon sa en snabb hej till alla medans hon sprang till toaletten.
Hon spydde.
Travis stog utanför dörren nervös och orolig.
_________
Travis: Bailey?..Mår du bra?
Bailey: Ja ja... Jag mår br...
________
och där spydde hon igen
________
Bailey: Jag mår fint fint..oroa dig inte...Jag kommer ut snart.
Travis: O-ok..Ska jag laga middagen?
Bailey: Tack snälla Travis.
______________________________________________________________________________

Max: Vad gott!
Lucas: Pappa ska inte du ha lite?
Travis: Nej..jag är mätt..Jag är bara lite orolig..
Bailey: Travis.. kan vi prata efter maten?
Lucas: jag går och tränar lite..
Max: och jag går och fiskar!
____________________________________________

Travis: så... vad ville du berätta?
Bailey: Kan vi gå till sovrummet?..Jag måste visa dig en sak..
Travis: Javisst!
_____________________________________________________________
Travis och Bailey går till sovrummet.
________________________________________________________________________

Bailey: Jag tog graviditets testet idag ..jag tog med det till jobbet eftersom jag
mådde så dåligt på morgonen...Det stog att jag är gravid..
Travis: Jasså! Vad kul!
Bailey: aa .. men du Travis. Hur ska det gå med jobbet & barnen?
Du vet ju att Lucas inte vill ha fler syskon & hur ska det gå med ekonomin och ..
Travis: Bailey, ta det lungt. Allt kommer att ordna sig. Jag lovar.
Jag tar ett snack med Lucas och Max ... Allt kommer att ordna sig älskling.
Bailey: Men Travis, då är det bara du som tar hand om gården och städningen..
Travis: Ja! Jag kan ta hand om allting älskling.Jag vill bara det bästa för dig.
Jag kan till och med bära upp dig från trappan! haha !
Bailey: Åh haha Travis. Hur skulle jag kunna klara mig utan dig. Du är en riktig charmör.
Travis: jag ska nog gå och ta ett snack med Lucas och Max...
__________________________________________________________________________________


Travis: Lucas jag vill prata lite med dig...
Lucas: Okej...
Travis: Vad gör du på datorn?
Lucas: Det angår inte dig...
Travis: Lucas! Vad är det här för dumheter!
Lucas: Jag chattar med kompisar, OKEJ!
Travis: exempel vilka?
Lucas: några kompisar från skolan...
Travis: Är det en tjej du pratar om?
Lucas: V-va? Hur visste du det! har du tittat på mina mail!
Travis: Nej , nej . Varför skulle jag göra något så dumt.
En gång i tiden när jag tonåring så brukade jag bära på kossor
för att bygga upp mina muskler..
Vi hade inte lyftskrot på den tiden..
Jag försökte att impa på denna vackra dam..
Gissa vem jag impade på?
Lucas: Jag vet inte.. Vem?
Travis: Din mamma Bailey! Jag var så otroligt kär i henne,
Jag är otroligt kär i henne nu också.
Jag bjöd ut henne på en dejt , hon svarade ja..
För att hon tyckte att jag var smart.
Vi kysstes den natten .. vi kysstes och ky....
Lucas: whow wow wow! Jag vill inte höra mer av era äckliga dejt..
Jag menar .... Vad är poängen med detta?
Travis: Poängen är att man inte kan få brudar genom att
bygga upp muskler..Man får brudar genom att vara intelligent..
Lucas: jaha...
Travis: oh juste! Jag glömde nästan att berätta detta!
Din mamma är gravid!
Lucas: V-va?..ahapp..
Travis: jag måste berätta det till Max också!
__________________________________________________________________________________

Kommentera gärna vad du tyckte!
Din kommentar är viktig!
Tack för ditt stöd!

- Melinda TSL

Kommentarer
Moakamole ;D skrev:

Vilken bra del! Hoppas dom får en syster ^^ när kommer den andra bondgård/farmer historien? ♥

2011-05-03 @ 14:58:26
URL: http://Moakamole.bloggplatsen.se
Malin skrev:

Jätte bra del!

2011-05-03 @ 16:36:01
URL: http://www.malinssimsblogg.bloggplatsen.se
Andrea <3 skrev:

braig del!

2011-05-05 @ 15:06:50
URL: http://andilove.bloggplatsen.se
Malin skrev:

Hej, jag kollade runt lite i Riverview och då såg jag en familj som var precis likadan som den här.

Har du börjat spela på den eller är dem bara läskigt lika varandra?

2011-05-05 @ 18:31:21
URL: http://malinssimsblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0