A farmers life del 5

Personer:
Mamma - Bailey
Pappa - Travis
Äldsta Son - Lucas
Yngsta Son - Max
___________________________________________________


Bailey är på sjukhuset för att föda sitt barn
 och Travis gör henne sällskap.
Barnen är hemma och fiskar.
____________________________________________________


Lucas: Så vad tror du att det kommer  bli?
Max: En haj!!
Lucas: Nej jag menar .. tror du att mamma kommer föda en tjej eller pojke?
Max: En pojke! För då kan jag visa honom mina grymma traktor leksaker!
Lucas: Haha ! Du och dina traktor leksaker!
Max: Det drar i spöet! Jag har fångat en fisk!!
Lucas: Men dra upp den då!
Max: Den är så tung!
Lucas: Den håller på att komma upp!
Max: Titta!! En Lax!!
Lucas: Oj oj oj.. Det var det största laxen jag har någonsin sett!
Max: Jag tror att mamma och pappa har kommit hem!
Lucas: Det är ju deras bil..Är dom hemma nu? SÅ tidigt!
____________________________________________________________
Det har blivit mörkt.
Dom ser att Travis kommet ut ur bilen.
Lucas och Max ser att Bailey inte har någon bebis i handen.
____________________________________________________________________

Lucas: M-mamma? Vart är barnet?
Max: Ja.. Vart är barnet?
Bailey: H-han dog vid födseln...
Travis: Nu låter vi mamma vara ifred . Inga frågor ok?
Lucas: ... Mamma?..
Bailey: D-det är okej...Jag måste bara gå på toa...
_________________________________________________
Bailey sprang till toan gråtandes.
________________________________________________
Travis: Okej ungar! Det räcker. Det är sängdags nu.
_________________________________________________________________________________________

Max: Nu kan jag inte visa honom mina leksaker..
ååååh... Jag är så upprörd nu..
_____________________________________________________________________

Lucas: Jävla skit! Fan hur ska jag sova nu!
_______________________________________________________________________________________

Travis: Hur..Varför... VARFÖR!! Varför dog vår lilla pojke..
Bailey: Vila i frid unge man..
_____________________________________________________________________________________
Ingen i huset kunde sova.
Bailey och travis vaknade lite sent och bestämde sig att äta
frukosten ute.
________________________________________________________________________________

Travis: Vart är Lucas och Max?
Bailey: Dom sover nog..
Travis: Dom brukar aldrig vakna sent..
Bailey: Låt dom sova.. Du vet ju vad det måste vara tufft för dom.
Jag menar.. Vi förlorade ett barn vid födseln.
Dom förväntade sig att leka med barnet..
Travis: ja..Du har helt rätt.
Bailey: Ska vi gå in i bubbelpoolen!
Travis: Javisst!
____________________________________________

Bailey: Det var längesen vi använde bubbelpoolen!
Travis: Bailey..
Bailey: ja?
Travis: Ska vi försöka igen?
Bailey: Med vad?
Travis: Försöka skaffa ett barn..
Bailey: tjaae...
Travis: Vi måste gott göra ungarna på något sätt..
Bailey: Men vi kan ju köpa en hund!
Travis: Hur ska vi få pengar att köpa en hund...
Bailey: hmm.. Du har rätt..
Travis: Ja eller nej?
Bailey: ok..
___________________________________________

___________________________________________________________________

Bailey: Wohoho! Wow det där gick snabbt!
Travis: Haha ja!
Bailey: Så ska jag eller du berätta när jag är gravid..
Travis: Du kan göra det.
Bailey: okej!
_______________________________________________________________

Tack för att du läste denna serie!
Kommentera gärna!
Din kommentar är viktig! <3

- Melinda TSL


Kommentarer
Moakamole ;D skrev:

Åhnej, gud vad synd att barnet dog! :( Hoppas dom får ett nytt barn; en flicka! ^^

2011-05-13 @ 17:14:30
URL: http://moakamole.bloggplatsen.se
Malin skrev:

Sorgligt! =( Men bra del, hoppas dem får en flicka! =)

En fråga:

Dog bebisen verkligen, eller vad gjorde du?

2011-05-15 @ 13:35:27
URL: http://malinssimsblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0