A farmers life Del 8

Mamma - Bailey
Pappa - Travis
Äldsta Son - Lucas
Yngsta Son - Max

__________________________________________

Bailey födde sitt barn hemma.
Dom hade inte råd att föda på sjukhuset.
Men Bailey fick en trygg förlosning hemma.
____________________________________________
Bailey döpte sin dotter till , Fleur. Fleur betyder blomma på franska.

Bailey: Gulleplutt,Det här är din tredje flaska nu.Är du fortfarande hungrig.
Fleur: aah! gaah!
Bailey: jaa, gulleplutt, jaa , haha.
Fleur: nom nom nom.
Bailey: Jag måste nog gå ut och jogga lite..Jag ser så fet ut..
_____________________________________________________________________________

Bailey: *pust*pust* Ojojoj,klockan är 5 på morgonen. jag borde nog springa hem.
__________________________________________________________________________________
Bailey sprang hem och borstade tänderna.
Sedan gjorde hon en fin frukost med en kopp varm kaffe.
______________________________________________________________________________

Bailey: ...Det är så tyst här hemma...Har inte ungarna vaknat?
Bailey:  men vad gör jag! Jag pratar med mig själv! hahaha!
Bailey: Jag ska nog borsta tänderna nu..
_________________________________________________________

_______________________________________________________________
Lucas vaknade och telefonen ringde.
Lucas går och svarar telefonen.
_______________________________________________________________

Jennifer: Hej det är Jennifer?
Lucas: Heeej Jennifer! Det är Lucas.
Jennifer: Oj hej Lucas. Hur är det?
Lucas: Det är bra.
Jennifer: Jaha? Vad står på?
Lucas: Jo jag undrar om du någongång vill träffas efter skolan?
Jennifer: Jovisst. Jag har tid närsomhelst.
Lucas: Va bra. Vi kanske kan träffas imorgon efter skolan?
Lucas: Hallå?
Jennifer: Ojsan. Förlåt. Ehmm jag har inte tid imorgon.
Lucas: Jaha. När har du tid då?
Jennifer: Iövermorgon kanske?
Lucas: Ahmen det går bra.
Jennifer: Vad bra då.
Lucas: Japp...
Jennifer: Så hur går livet för dig?
Lucas: Jag skulle ha fått en till bror.
Jennifer: Oj! jag känner mig hemsk som frågar!
Lucas: Nej det gör inget.
Jennifer: O-ok ! haha
Lucas: För.. Jag har fått en lillasyster!!
Jennifer: Nehe!!! Vad gulligt! Vad heter hon då?
Lucas: Hon heter Fleur. Det betyder blomma på franska.
Jennifer: Aaaw!! Vad gulligt!
Lucas: haha jag vet!
Jennifer: Aja jag måste gå till skolan nu. Vi ses i skolbussen.
Lucas: mm! Hejdå.
__________________________________________________________________

Bailey: ååh, Äntligen kan  jag ta hand om gården.
Bailey: .... Men vänta lite.. Det luktar rök?..
Travis: Aaaah!!!!
Bailey: varför skriker Travis...
Travis: Baileeeeeeey! Det brinner!
Bailey: oh nej!!!! mina bullar!!
______________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________
Travis släckte elden innan allt brann upp.
______________________________________________________________________________________________
Ungarna hade kommit hem och Max sprang upp till sitt rum och lekte med sin leksak.
Det torg 3 minuter innan han blev uttråkad. Så han gick ut och cyklade.
Lucas satt framför sin dator och skrev en skol uppsats om Djur och Natur.

Max: Vruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum, bam bam bam!!!!!ping pong paaaang!
___________________________________________________________________________

Travis: Det var som tur att det inte brann över hela huset.
Bailey: oh.. Det stog i receptet att bullarna ska stå kvar i ugnen i 2 timmar..
Travis: men vad gjorde du under dom 2 timmarna då?
Bailey: .. Jo jag gick och tog hand om gården..
Travis: ojdå...Det var nog inge bra idé eller hur älskling?
Bailey: Ne, du har rätt..
__________________________________________________________________________
Telefonen ringde och Lucas svarade telefonen.
__________________________________________________________________________


Polis: Jo hej det är polisen.
Lucas: jag har inte gjort något..
Polis: haha nej jag vet..Har du någon bror som heter Max?
Lucas: Ja...Hurså?
Polis: ehm.... Jo...D-det är så att.. Max blev överkörd av en bil när han cyklade..
Lucas: VAA!!! NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!! AARGH!!
_____________________________________________________________
Linjen bröts och Lucas sprang till Travis och Bailey för att berätta att
det var polisen och att Max hade blivit överkörd av en bil.
_____________________________________________________________



Kommentera gärna vad du tyckte om denna serie!

Din kommentar är viktig! <3 :]


- Melinda TSL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0