"Nyckeln till Riverview" Del 2



Historieförklaring: KOMMER SEN!

Simmar i serien:
Bob McKnock (Kallas även Bobby)
Annie McKnock (Kallas även Ann)
Jennifer McKnock (Kallas även Jen)
Damon McKnock (Kallas även Damme)
Jimmy McKnock (Kallas även Jim)
Gäster: Brandmän & grannar.

Hur man läser serien: Ibland finns det en förklaring för bilden ovanför bilden. & När de pratar med varandra eller tänker så står texten nedanför. När de tänker lägger jag alltid till ett " i början av meningen & slutet av meningen. Ibland så finns det flera bilder ovanför varandra för att det ska förklaras bättre eller för att man ska se det i olika håll. Ibland finns det ingen text alls , det är bara för man fattar bilden utan text.

Delar: Del 1

Efter maten diskade Annie disken. Hon var inte sur på Jimmy längre men hon var sur på sig själv.

"Åhh värför blev jag så sur på Jimmy, han är bara ett barn. Stackarn. Jag som sa till Bob att inte oroa sig. Vad är det som har hänt mig. Man lär sig av sina misstag. Värför blev jag arg. Det kanske inte var en bra ide att köpa kossorna"

Jennifer satte sig och läste böcker medans Damon tränade & Jimmy lekte med sina leksaker.


Timmar gick & sedan var det läggdags för Jimmy.

Annie: Gå & lägg dig nu.
Jimmy: Men mamma!! Värför får Jennifer & Damon vara uppe!
Annie: De är äldre än dig & mognare, gå och lägg dig nu!
Jennifer: Mamma, Låt honom vara uppe lite längre..
Annie:..
Jimmy: Glöm det mamma...
Jimmy springer upp till sitt rum gråtandes.
Annie: Jimmy ...
Jennifer: Snälla mamma, han har det tufft i skolan. Var lite snäll mot honom.
Annie: JAG ÄR DET! JIMMY ÄR BARA ETT BARN! VÄRFÖR SKA HAN BETE SIG SOM EN VUXEN.
Jennifer: .. förlåt då..


Jennifer: Jag går och lägger mig.
Annie: Jennifer gumman , förlåt mig. Jag har haft det lite svårt de senaste dagarna.
Jennifer: mm..
Annie: Gonatt sötnos.
Jennifer: mm..

Men plötslig hörde Annie & Jennifer en explosion. Båda vände sig om & skrek.. en eldsvåda härjade i deras hus. Jimmy hörde det också & sprang ner till trappen, sedan kom Bobby & Damon. Alla vart chockade.

Jennifer: MAMMAA!! AHH VAD SKA VI GÖRA!!!
Bob: Ta det lungt!
Annie: ALLA SPRINGER UT UR HUSET! NU!
Damon: MEN MINA FOTON & LÄXOR DÅ!
Bob: STRUNTA I DE! SPRING UT NU NU NU!
Jimmy: Mamma!! Pappa!! HJÄLLP!!!


Jimmy: MAMMA!! Jag har fastnat!! Hjälp!!!??!!
Bob: Håll ut Jimmy, jag kommer snart med hjälp.
Jennifer: MAMMA!! VAD SKA VI GÖRA!
Annie: Du & Damon springer ut, Jag ringer brandkåren!
Jennifer: Jimmy då!!
Annie: Åhh Bob vad ska vi göra?
Jimmy: AJJJ MAMMA! JAG HAR FÅTT DET PÅ ARMEN! DET GÖR ONT.
Bob hoppar in i elden & kastar iväg Jimmy på golvet. Sedan springer han ut ur elden.

Deras grannar hörde explosionen & ringde brandkåren innan Annie han göra det. Sedan sprang de till deras hus. "KOM UT" skrek de från utanför, Efter en lång 10 minuters väntan kom brandkåren.

Grannar: KOM UT
Brandmannen: FLYTTA PÅ ER. HÅLL ER PÅ AVSTÅND!

Innan brandmännen hade kommit in hade Bob redan startat att släcka elden.

Brandmännen: AKTA PÅ ER! TA UR ER SON!


- Mathilda TSL

Kommentarer
Malin skrev:

Spännande del!

2011-05-05 @ 20:34:06
URL: http://malinssimsblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0