Elena's Legacy Kapitel 3 "Ett nej är ett nej"




Min legacy kommer handla om Elena som har precis flyttat till staden "Sunset Valley" hon hade sparatungefär 15.000 $ & köpte en jättestor tomt nära markövertag , Hon visste inte att det skulle vara så dyrtatt köpa ett hus där så hon hade planerat att köpa en tomt och ett hus sedan men hon fattade att hon barahade 1.300 $ kvar. Elena blev först shockad , sedan rädd & sedan ledsen . Vad skulle hon ta sig till? Med depengarna köpte hon en toalett , en dusch , en säng , en diskbänk , en spis & en soffa. Sedan tog pengarna slut.Hon tänkte , " vad ska jag äta nu , jag har ju inga pengar kvar? " så hon plockade massor av äpplen & frukter från massor av träd , hon prövade också att sno lite bröd från affären , men det gick inget vidare , livet blev tufft & Elena vet fortfarande inte  vad hon ska ta sig till.

Familjemedlem/medlemmar:
Elena Legacy

Läs fakta om Legacy  --> här! <--

Kapitlar: Kapitel 1 Kapitel 2

Hur man läser:
Texten som står under bilden tillhör bilder ovanför.
Tillexempel
( en bild ) <---
(texten ---> ) Sedan sopade hon golvet

Dag 3


Elena vaknade tidigt bara för mannen hon träffade i bibloteket ändrade sig & ville träffa Elena redan idag.
Hon smsa tillbaka "Du kan komma du. Jag har inte mat fixad så om du är hungrig kan vi träffas någon annanstans" mannen i bibloteket svarade att det är lugnt & att han kommer hem till Elena.


Martin frågade Elena om hon bor där borta. Elena svarade "njaee ehmmm" & då såg Martin ut som ett frågetecken. Elena svarade då att hon bor i ett tillfäligt hus & hon har tänkt på att flytta Martin tittade på Elena som hon var en alien eller ett monster. Elena bytte ämne direkt eftersom hon såg att Martin såg rädd ut. Hon frågade om han vill gå ut och äta. Martin nekade. Elena tvivlade att han var den rätta nu. Martin sa att han behövde gå & att han aldrig mer vill träffa Elena. Elena tittade neråt. & Martin såg att Elena blev extremt ledsen.
"Men kan vi inte prata om det över ett fik?" sa Elena. "ETT NEJ ÄR ETT NEJ" svarade Martin.


Elena vände sig om ledsen...


... och gick iväg. Hon märkte att det blev mörkare fast än det var morgon...


så hon lade sig på sängen under filten. Det var jättekallt & hon tänkte "Tänk om det regnar nu! Då kommer jag bli genomvåt" Efter ett tag fick hon ett sms av hennes chef. Det stog "PARTYYYYYYY hemma hos MOI! Ta med dig badkläder, Det kommer bli blött. *smiley*"


När hon var vid festen märkte hon en sak. Det var en poolfest. "¨Åhh vad ska jag göra nu. Ska jag bada med en klänning eller" tänkte hon. Istället smög hon in i hennes chef's rum & snodde ett par badkläder. Sedan utanför hennes rum träffade hon sin chef.


Bridget: Vad gjorde du i mitt rum?
Elena: OJ JÖSSES VAD DU SKRÄMDE MIG!!
Bridget: Oj hihi, förlåt.
Elena: Joo... jag..
Bridget: Jahaa jag fattar, du har lånat ett par av mina badkläder.
Elena: ..
Bridget: Det är okej, ser fint ut på dig.
Elena: Hehe tack.
Bridget: Japp ...
Elena: Du Bridget..
Bridget: mm..
Elena: Jo jag har lite svårt med ekonomin just nu så skulle jag kunna få lite löneförhöjning.
Bridget: hmm... njaee. Jag vet faktist inte. Jag har ju ockå en chef..
Elena: Jaha..
Bridget: Men vi får se, men du vet ju hur knäpp min chef är, hehehe.
Elena: Hahaha! Jaa.
Bridget: Hörru, vill inte du sova över hos mig ett tag?
Elena: Njaee..
Bridget: Snälla snälla, min man är så tråkig.
Elena: Haha neej, det är han inte.
Bridget: Så.. vad tycker du?
Elena: okej då..
Bridget: JAAA!! YAAY!
Elena: Men bara för en dag. Ok?
Bridget: mm..


Elena la sig i deras gästrum & sov.

- Mathilda TSL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0