"Nyckeln till Riverview" Del 3



Historieförklaring: KOMMER SEN!

Simmar i serien:
Bob McKnock (Kallas även Bobby)
Annie McKnock (Kallas även Ann)
Jennifer McKnock (Kallas även Jen)
Damon McKnock (Kallas även Damme)
Jimmy McKnock (Kallas även Jim)
Gäster: Brandman

Hur man läser serien: Ibland finns det en förklaring för bilden ovanför bilden. & När de pratar med varandra eller tänker så står texten nedanför. När de tänker lägger jag alltid till ett " i början av meningen & slutet av meningen. Ibland så finns det flera bilder ovanför varandra för att det ska förklaras bättre eller för att man ska se det i olika håll. Ibland finns det ingen text alls , det är bara för man fattar bilden utan text.

Delar: Del 1 Del 2

När elden släcktes var det dags att betala.

Brandman: Sådär jaah. NU är elden släck. Det blir 7355 simdaler.
Bob: UR-SÄKTA! Ni kom 10 minuter sen, våra möbler är förstörda & jag hade redan släck halva elden. & du vill ha 7355 simdaler? ALDRIG.
Brandman: Vi gör bara jobbet. Flera tusen människor förlorar deras möbler & det är inte vårt fel om vi kom sent. Våran brandstation ligger nästan bredvid Sunset Valley.
Bob: Inte ERT fel? Hahaha! Värsta ursäkten någonsin. Du kommer aldrig få 7000 simdaler.
Annie: Bobby, ge bara honom pengarna..
Bob: NEJ ALDRIG!
Brandman: Om vi gör såhär. Du behöver bara betala 3000 simdaler & nästa gång gör vi dubbelt 7000 kr? Okej?
Bob: Det kommer aldrig bli en nästa gång.
Bob betalar brandmannan 3000 kr & brandmannen går iväg.

När Damon kom in blev han ledsen , chockad & förtvivlad.

" Jag kommer nog aldrig få min dator..."

Bob & Annie började att städa upp allt som blev förstörd & pratade om vad som skulle hända i framtiden.

Bob: (mumlar)
Annie: Bobby sötnos. Du behöver inte städa upp det här. Jennifer kan göra det.
Bob: Nej hon är trött..
Annie: Det är du också. Gå & lägg dig nu.
Bob: ... nej.

Efter allt blev fint städat & klart gick båda upp till deras sovrum & satte sig på sängen.

Annie: Du behövde inte städa upp.
Bob: Det är mitt jobb att hjälpa till familjen.
Annie: Awww Bobby. Tack sötnos.
Bob: Jag har ledigt imorgon så jag behöver inte jobba.
Annie: Va bra, du behöver inte ta hand om växterna heller. Jag kan göra det.
Bob: Kan vi inte bara ha en liten.. picknick imorgon? Ute i gården. Bara vi två?
Annie: När barnen har gått eller?
Bob: Ja.
Annie: Mmm det blir kul. Men du Bobby.
Bob: Ja?
Annie: Angående Damon, han har velat ha en dator jättelänge nu för hans studier. Han säger att "Alla har datorer i min skola" Ska vi inte köpa en liten begagnad dator för honom?
Bob: Värför köpa? Min vän har en dator som han inte behöver länge. Den kan vi ge till Damon.
Annie: Men åhh va bra. Hämtar du den imorgon?
Bob: I övermorgon, imorgon ska vi ju ha vår picknick.
Annie: Ja juste. Okej sov nu så går jag & gonatt pussar barnen.
Bob: Gonatt.

Det blev morgon & det var dags för skola igen. Annie stog utanför med lunchpåsar & väntade på att barnen skulle komma ut.

Annie: Skynda er! Skolbussen har stått utanför i 2 minuter nu.


Annie: Hejdå ungar.
Bob: Ahh de är inte ungar längre...
Damon: Hejdå!
Jimmy: Hejdå mamma & pappa.
Bob: Hejdå Jimmy.
Jennifer: Skynda er, hoppa in i bussen. Chauförren är typ arg.
Annie: Hejdå pojken.. Bobby Jimmy är fortfarande en unge.
Bob: Jaja nu har vi vår lilla picknick.
Annie: Låt mig bara gå & vattna växterna nu.
Bob: Va nej?
Annie: Snälla, det är ju pågrundav växterna vi har pengarna nu, Planterar , sköter om de & säljer de. Låt mig bara gå & vattna lite. Det tar bara 10 minuter.
Bob: Jaja. Skynda dig.
Annie: Mm jag ska.


"Lalalaa... Jag undrar värför Bobby vill ha Picknick nu. Han brukar vara upptagen. Han vill säkert göra mig på gott humör. Naww gud vad jag är lyckligt gift. Men tänk om han vill berätta en dålig nyhet. "

En halvtimma gick & till slut var Annie klart & dags för att ha en liten picknick.

Bob: Äntligen kom du.
Annie: Jaah... så vad vill du?
Bob: Va? Jag ville bara ha en picknick med dig & spendera lite mer tid med dig eftersom vi är så upptagna båda två & vi har ledigt nu.
Annie: Jaha ok. Vill du ha en hamburgare?
Bob: Ja. Gott!
Annie: Så kommer Damon få sin dator imorgon?
Bob: Ja, fast den är jättegammal. Han får ta hand om den väl.
Annie: Jaha. Vad händer om den går sönder då?
Bob: Då är det kört.
Annie: Men kan vi inte köpa en ny till honom?
Bob: Annie.. du vet själv att vi ha ont om pengar nu.
Annie: mm.
Bob: Antingen får vi flytta till ett mindre ställe.
Annie: Nej, det gör vi inte. Barnen kommer bli förtvivlade & inte bara för en dator.
Bob: Eller så säljer vi bara min mammas bil som vi igentligen inte få.
Annie: Mhpahahaa Bobby. Kom hit.
De ger varandra en puss.

Timmar går & sedan kom barnen hem. Jennifer kom hem med hennes bästa vän Barbra. Annie & Bob satt fortfarande & hade en picknick.


Jennifer & Barbra snackade lite & hade kul.


Barbra: HAHAHA! Och han ba "Jag behöver inte flickvänner för jag är coooool" HAHA
Jennifer: Haaha! Flickvänner? HAHA!
Barbra: Ja! Han är knäpp. Hah!
Jennifer: Han ba "Jag fick ig i matte igår för jag är cooool" HAHAH!
Barbra: HAAHA men han är rolig!
Jennifer: Haha jaa. Men du, jag ska kolla till min mamma & pappa lite.
Barbra: Okej. Är det okej om jag spelar lite tv-spel?
Jennifer: Mm det går bra. Sedan kan vi göra läxor tilsammans.
Barbra: Okej.

Jennifer går & sätter sig bredvid Annie & Bob.

Jennifer: Hej mamma hej pappa.
Bob: Hej.
Jennifer: Är det okej om jag slår mig ner?
Annie: Hej gumman. Visst visst.
Jennifer: Så vad pratar ni om?
Bob: Ahh.. om livet.
Jennifer: Haha.. okej.
Annie: Vill du ha en hamburgare gumman?
Jennifer: Nej tack. Du hade ändå fyllt min påse med räckmackor. Är jättmätt.
Annie: Haha va bra. Var det gott?
Jennifer: Jättegott.
Bob: Din mamma har alltid vart bra på att laga mat.
Jennifer: Jaa. Jag har märkt det. Jag är JÄTTEdålig på att laga mat.
Annie: Då får jag väl lära dig någongång kanske.
Jennifer: Ja!
Bob: Jag går och tar ett dopp.
Jennifer: Vaa?
Annie: Bob?
Bob: Vad?
Annie: Vi har ingen pool.
Bob: Vi har en sjö.
Jennifer: Haha pappa! Du kommer aldrig göra det.
Annie: Gör det inte Bob. Du kommer blir sjuk.
Bob: ÄHHH! Får jag väl bli det. Jag är fortfarande ung.
Jennifer: Jaa... ung.. hehe.

Bob gick emot bryggan.

Annie: Bobby. Snälla gör det inte. Vi måste tvätta sjön först.
Jennifer: Haha pappa! Du är inte riktigt klok du.
Bob: Ja. Du har rätt.



Jennifer: Mamma..
Annie: Ja..
Jennifer: Hur träffade du pappa?
Annie: Haha tjaa... på ett konstig sätt faktist. Vi var på en fest och ..
Jennifer: Vadå för fest?
Annie: Jag kommer inte riktigt ihåg fast det var nog er farbrors födelsedag & jag var inbjuden. Musiken kom & det var tryckardans tid. Jag satt lite vid kanten och drack läsk ensam. Jag trodde inte att någon skulle dyka upp och fråga mig om en dans. Men det gjorde Bob. Vi dansade tryckare även när tryckartiden var slut. Det var så romantiskt.
Jennifer: Åhh va romantiskt.
Annie: Mmm och sedan efter festen åkte vi iväg i hans bil till någon övergiven stuga & vi campa där. Jag kommer ihåg att vi berättade gammla historier till varandra. Och senare när solnedgången kom kysstes vi.
Jennifer: Åhh det låter som en film.
Annie: Det kändes som en film. Allt var så perfekt.
Jennifer: Saknar du att vara ung?
Annie: Tjaaee. Att ha er är det bästa som har hänt mig.
Jennifer: Men saknar du inte att ha mer tid med pappa. Ni båda ser så upptagna ut.
Annie: Vi har det så jobbigt nu.
Jennifer: Ditt liv är ju perfekt.
Annie: Nej gumman. Det åker som en berg-o-dalban just nu. & Du kommer säkert också ha baler , pojkvänner & lära dig köra bil. Precis som jag gjorde.
Jennifer: Har du gjort någongång gjort något olagligt i ditt liv?
Annie: Hmm det var en gång jag körde på grupptryck & körde en bil in i en grannes trädkoja. Det var väldig elakt kul men låte mig säga dig en grej. Det var kul. Grannen var en elak person & sur.
Jennifer: HAAHAH. Det var bra gjort av dig mamma. Jag kommer ihåg min & Damons trädkoja. Den är övergiven nu. Typ bakom garaget. Tror du vi får plats i den nu?
Annie: Jag vet inte. Ni kan gå & titta någongång.
Jennifer: Åhh är det säkert? Vad roligt. Det var goda tider då.
Annie: Jag kommer ihåg att vi alla byggde trädkojan tillsammans & att vi spelade massor med kortspel & sånt där inne.
Jennifer: Ska vi inte bygga en koja åt Jimmy då?
Annie: Det var ingen dum ide. Vi får väl se. Vi har brist på tid just nu gumman.
Jennifer: Okej.. tja jag måste in & göra läxor nu. Hejdå mamma.
Annie: Hejdå gumman.

- Mathilda TSL

Kommentarer
J skrev:

Jättebra del. Hur lång tid tar det för er att ta bilder & lägga upp det på bloggen så det blir en serie?

2011-05-15 @ 18:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0