"Nyckeln till Riverview" Del 4



Historieförklaring: KOMMER SEN!

Simmar i serien:
Bob McKnock (Kallas även Bobby)
Annie McKnock (Kallas även Ann)
Jennifer McKnock (Kallas även Jen)
Damon McKnock (Kallas även Damme)
Jimmy McKnock (Kallas även Jim)
Gäster/Gäst: Lucas

Hur man läser serien: Ibland finns det en förklaring för bilden ovanför bilden. & När de pratar med varandra eller tänker så står texten nedanför. När de tänker lägger jag alltid till ett " i början av meningen & slutet av meningen. Tillexempel "Ohnej inte han igen" . Ibland så finns det flera bilder ovanför varandra för att det ska förklaras bättre eller för att man ska se det i olika håll. Ibland finns det ingen text alls , det är bara för man fattar bilden utan text.

Delar: Del 1 Del 2 Del 3

Jennifer gick & satte i köksbordet & skrev sina läxor.

Jennifer: Vart stack Bettan?
Damon: Hem. Hurså?
Jennifer: Vi skulle göra läxor ihop. Inte schyst av henne att lämna mig bara sådär.
Damon: Du lämna henne.
Jennifer: Ja men jag sa till henne. Sa hon värför hon skulle gå?
Damon: Njaee. Jag kommer inte ihåg. Hon sa faktist något med att hennes häst mådde illa.
Jennifer: Jaha.
Damon: Hörru, borde inte du göra dina läxor?
Jennifer: Jag gör ju det!
Damon: Mm mindre snack mer läxor. Låt mig läsa nu.
Jennifer: Meeen jag behöver hjäälp! Snälla hjälp mig.
Damon: Du som var bra i skolan? Behöver du verkligen hjälp.
Jennifer: ... är du avundsjuk?
Damon: Låt mig läsa nu. Du klarar dig fint.
Jennifer: Patetiskt!

Annie kom in i köket & började att laga mat.

Annie: Hej ungar. Hur går det?
Jennifer: Det går bra. Fast jag har fastnat på en fråga. Det står "Vad är det man kastar ner i havet för att båten inte ska flytta på sig?"
Damon: Det borde väl du veta? MVGbarnet.
Annie: Damon, sluta. Jennifer jag tror det är ankare de menar. Frågan är lite oförklarande.
Jennifer: Okej tack. Jag fattade inte heller frågan.
Damon: Men det gjorde jag. Fastän jag inte är ett mvgbarn.
Jennifer: Damon har du problem?
Damon: Ja! Problemet är du!
Jennifer: VAD HAR JAG GJORT DIG FÖR NÅGOT?
Damon: Jaaa!! Vet inte vart jag ska börja först så..
Annie: SLUTA MED ERT TRAMS BÅDA TVÅ! Jennifer fokusera på sina läxor & Damon går & läser sin bok uppe i sitt rum. NU!

Maten blev klar & alla satte sig runt matbordet & börja att äta maten Annie hade lagat.

Bob: Hur har dagen gått för er?
Jimmy: Jättebra. Jag har lekt indian i buskarna idag.
Annie: Du har väl inte vart & lekt vid giftekbuskarna?
Jimmy: Neee. Bara busken bredvid trädet med ett hus.
Damon: Trädkojan?
Jimmy: Vad är det?
Damon: Det är ett litet hus på ett träd.
Jimmy: Åhhh coolt! Får jag gå in i den?
Annie: Nej. Inte förens vi har tittat att det är ok att gå in i den.
Jennifer: När ska vi göra det då?
Annie: Snart.
Jennifer: Asså du säger alltid snart fastän det inte händer.
Damon: Ja. När kommer vi verkligen göra det?
Bob: Nästa vecka. Eller veckan därpå.
Jimmy: Verkligen? Åhh pappa jag älskar dig!
Jennifer: OJDÅ! Min mobil ringer. Kommer snart , ska ta det här.
Annie: Nej sätt dig ner gumman. Ät maten först.
Jennifer: Jag är mätt. Jag lovar.
Annie: Jaja gå du.

Jennifer svarar mobilen snabbt.

Jennifer: Hej det är Jennifer?
Lucas: Heeej Jennifer! Det är Lucas.
Jennifer: Oj hej Lucas. Hur är det?
Lucas: Det är bra. Skulle bara kolla läget med dig lite.
Jennifer: Jaha? Vad står på?
Lucas: Jo jag undrar om du någongång vill träffas efter skolan?
Jennifer: Jovisst. Jag har tid närsomhelst.
"Jennifer: Ohnej var jag för påträngande nu. Tänk om han tror att jag är knäpp. Ska jag lägga på!"
Lucas: Va bra. Vi kanske kan träffas imorgon efter skolan?
"Jennifer: Ska jag säga att jag inte har tid. Lite coolt sådär? Men jag vill ju träffa honom sjukt mycket!"
Lucas: Hallå?
Jennifer: Ojsan. Förlåt. Ehmm jag har inte tid imorgon.
Lucas: Jaha. När har du tid då?
Jennifer: Iövermorgon kanske?
Lucas: Ahmen det går bra.
Jennifer: Va bra då.
Lucas: Japp...
Jennifer: Så hur går livet för dig?
Lucas: Jag skulle ha fått en till bror.
Jennifer: Va braa! Gratt.. vänta.. skulle?
Lucas: Jo han dog vid födseln.
Jennifer: Jag är ledsen.
Lucas: mm..
Jennifer: Hur går kärlek livet för dig?
"Jennifer: Ohnej. Vilken dum fråga. Speciellt efter han berättade om sin förlorade bror. Nu tänker han säkert att jag är knäpp"
Lucas: Ehmm.. Jo jag har träffat en jättesöt tjej.
Jennifer: Jaha...
Lucas: Mm hon är så söt & snäll.
Jennifer: Va bra..
"Jennifer: Typiskt"
Lucas: Ja. Du är en jättebra vän Jennifer. Jag kan berätta allt för dig.
Jennifer: Mm.
Lucas: Aja hejdå. Måste gå nu. Vi ses då?
Jennifer: Aa. Vi ses.

Efteråt så gick Jennifer & titta sig i spegeln.

"Gud vad stor jag har blivit. Inte undra på det. Riverview har inte ens ett träningcenter. Jag kanske ska be mamma om ett löpband. Jag får ju inte ens låna Damons lyftskrot. Jag kanske växer bara. För jag passar inte i mina kläder längre. Oj mina lår har blivit så stora. Jag är för tjock"
Jennifer: Mamma... tycker du jag ser tjock ut?
Annie: Nejdå Jen. Du är perfekt som du är.
Jennifer: Jamen.. tycker du inte att jag har gått upp några kilo?
Annie: Nej gumman. Oroa dig inte.
Jennifer: Men jag har hört att det ska öppna ett träningcenter här.
Annie: Kolla in det vettja.
Jennifer: Träningspassen för 3 månader kommer kosta 130 simdaler.
Annie: Vi kan nog ordna det för dig Jennifer. Men du är inte tjock & är fin som du alltid är.
Jennifer: Tack mamma.
Annie: Gå upp & sov nu.
Jennifer: Mmm ska bara byta om till kläder som passar mig.

Senare på kvällen så satt Annie & Bob & myste i deras säng.

Bob: Annie.. tycker du inte att Jennifer är lite ensam?
Annie: Nu förstår jag inte riktigt?
Bob: Jo att hon inte har en syster.
Annie: Bob.. hon har mig om hon vill prata om något & hon har massor av kompisar.
Bob: Jo men hon kanske vill ha en syster?
Annie: Hahah. Bob min kära. Om vi skulle skaffa ett till barn nu så skulle ju vi inte kunna bestämma om det ska vara en tjej eller kille.
Bob: Adoptera?
Annie: Nej min kära. Kan vi inte bara mysa lite nu?
Bob: Ok.


Kommentera gärna om vad ni tyckte om denna del.
- Mathilda TSL

Kommentarer
Anki skrev:

2011-05-16 @ 15:21:00
Anki skrev:

Underbar del, ;). Ps titta gärna in min blogg!

2011-05-16 @ 15:21:49
URL: http://simmarnasliv.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0