A farmers life Del 1

Personer:
Mamma - Bailey
Pappa - Travis
Äldsta son - Lucas
Yngsta son - Max
_________________________________________
Det här är familjen Farm!
Bailey och Travis sköter om i trädgården medans
Lucas håller på och bygger upp muskler för att imponera på en tjej.
Max gör det vanliga idag. Han fiskar förstås.
Fiskning och trädgårdsarbetning är det viktigaste i familjen.
Dom är inte så rika att bara gå till handelsaffären och köpa råvaror.
Mamma Bailey jobbar med handelsbolaget
och varje gång hon skördar sina färska grönsaker,
så skickar hon dom färska råvarorna till handelsaffären.
Pappa Travis tar hand om allt förstås.
Han tar hand om bondgården och bondgårdens liv, Alltså växterna.
Hela kvarterets grannar avskyr familjen Farm.
Jo , det är för att dom inte har en så fin trädgård som familjen Farm.
Deras trädgård är mer rutten och igenvuxet medans ,
familjen Farm's trädgård är omskött och fint.
________________________________________________________________________

Travis: så vad blir det för mat till frukosten?
Bailey: Det blir morotsmos med ägg och bacon.
Travis: Mmmmm..låter gott!
Bailey: jag ska nog gå och börja laga frukosten.
Travis: ok!
Bailey: ska du komma och hjälpa till med tallrikarna?
Travis: Åå, Javisst!
________________________________________________________________________

Travis: Vad ska du ha för tallrikar?
Bailey: det får bli dom runda.Dom platta har inte torkat än.
Travis: ska bli! Ska bara tvätta händerna först.
Bailey: Du , kan du duka bordet också är du snäll.
Travis: Jadå.
Bailey: Tack älskling.
_____________________________________________________________________

Bailey: Ungar! Maten är klar!
Lucas: Jag kommer mamma!
Max: Ja, jag kommer.
Bailey: se till att tvätta händerna noga!
________________________________________________________________________________

Travis: Det här var jättegott och jätte mättande, tack för maten älskling!
Bailey: Varsågod!
Max: Oj pappa är du redan klar med att äta?
Travis: Ja du vet..En riktig cowboy måste träna på mattävlingar!
Lucas: pfft!,Visst visst pappa..
Bailey: Lucas ät nu upp maten.
Travis: Ska jag ta hand om disken?
Bailey: Jag kan ta hand om disken min rara.
__________________________________________________________________________________________

Bailey nynnade till en country låt medans hon diska.
_________________________________________________________________________________________
Bailey:Kan du vara snäll och ge den där kartonpåsen till handelsaffären.
Dom vill ha våra färska råvaror inna affären öppnar.

Travis: Javisst!
Lucas: Mamma..skolbussen väntar utanför.
Bailey: oj skynda er! här är eran skollunch.
Det finns jordnötsmacka i den och ett äpple!
Lucas: kom max!
_____________________________________________________________________

Max och Lucas sprang så fort dom kunde till skolbussen innan det åkte iväg.
____________________________________________________________________________

Lucas: Varför har du på dig dom där sandalerna!
Max: det är den enda jag hade...hurså..är dom fula?
Lucas: men ååh! du förstör ju allting!
Max: vadå?...
Lucas: här ta av  dig dom där sandalerna och lägg dom i min ryggsäck.
Max: men jag har ju inga skor då.
Lucas: du får låna mina gympadojjor.
Max: vad var det för fel på mina sandaler..
Lucas: ingen i skolan får se att vi är bondar ok?
Max: Det är väl inget fel med att vara en bonde..
Lucas: okej lyssna här..Jag gillar en tjej i skolan..
Och jag vill inte skämma ut mig framför henne.
Jag gillar henne väldigt mycket..Säg inte det här för någon..
Max: ne ne , visst , ska inte det........
__________________________________________________________________________________

Travis: Det blev plötsligt tyst när barnen gick...
Bailey: Ja visst blev det...
Travis: Så tragiskt och tyst.
Bailey: Ja..
Travis: Tack för frukosten häromdagen.
Jag gav råvarorna till handelsaffären..
Bailey: Jag är så orolig...
Travis: över vad?
Bailey: Sedan vi fick våran billiga dator så har Lucas ändrats..
Travis: Hur menar du?
Bailey: Jag vet inte vad han gör på datorn men det gör mig så orolig..
Han håller inte på med trädgården längre och han fiskar inte längre..
Jag menar.. han hjälper inte till...
Travis: Jasså du menar att han har blivit lat?
Bailey: njae...det är inte så jag menar..det är bara att han borde hjälpa till lite..
..Jag försökte och spara pengar på hans lyftskrot och
det fick han.men det verkar som om jag gjorde ett misstag.
Travis: Tänk positivt älskling.Datorn och lyftskrotet kan ge kunskaper.
Bailey: Det har du rätt i...Men datorn och lyftskrotet hör inte hemma här...
Travis: kan vi kanske byta ämne?
Bailey: Javisst....emmm..Våra barn är så underbara..
Travis: Vill du ha en till?
Bailey: En till vadå?
Travis: en till familjemedlem såklart!
Bailey: Jag vet inte.. Jag menar vi har ju Lucas och Max..Det räcker ju..
En till kommer bli värsta kalabaliken..Hur ska vi då sköta trädgården..
Jag kommer inte hinna med mitt jobb..
Travis: Då kan du väl avsluta jobbet och jag kan börja jobba istället för dig!
Bailey: .. tjaae...Det låter vettigt.
Travis: Så.. vad sägs?
.....
_________________________________________________________________________
Det blev en hettande fest under tecket.
_________________________________________________________________________

Så vad tyckte du om denna serie?
Kommentera vad du tyckte och vad jag skulle kunna förbättra.
Jag hoppas att du gillade den för det gjorde jag :D
Det var väldigt roligt att göra en serie så jordnära!
Tack för din stöd!

- Melinda TSL


Kommentarer
Vendela skrev:

Den är så grymt bra!

2011-04-26 @ 00:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0