Haunted Del 6

Mirellie
Lauren
Okänd person..
Gäst: Gunnar
Gäst: Polis

Dagar  efter dagar efter dagar går..
Mirellie väntar fortfarande på ett svar från polisen ,
om att Lauren har blivit kidnappad.
Är det sista gången Mirellie ser Lauren?
Lauren är svårt skadad.
Vem skadade henne?
________________________________________________________________
Mirellie's mobil ringer.
Äntligen ett svar från polisen!

Mirellie: Hallå?
Polis: Jo hej, Det är polisen.
Mirellie: Hej! Har ni något nytt om Lauren?
Polis: Vi har dåliga nyheter och bra nyheter.
Mirellie: oh nej.... ... Jag är mer intresserad av dom goda nyheterna..
Polis: Ta det lungt.Bli inte stressad..
Mirellie: Okej...
Polis: Dom goda nyheterna är att vi vet vart Lauren är, och
dom dåliga nyheterna är att vi inte kan få spår på chauffören.
Mirellie: V-vilken chaufför??
Polis: Jo det var en kille som körde kidnapparen med Lauren.
Han med-arbetade med honom.
Mirellie: o-okej..
Polis: Jag har något att berätta..
Mirellie: ....
Polis: Jo det är så att Lauren har blivit våldtagen....
Kidnapparen har skickat några bilder till oss...
Lauren är svårt skadad.
Mirellie: Nej Nej!! Det här kan inte vara sannt!
Min lilla Lauren!
_____________________________________________________________________________
Linjen bröts mellan polisen och Mirellie.
_____________________________________________________________________________

Gunnar: Hallå?
Okänd: Hallå.
Gunnar: Du är vem?
Okänd: Vart är Lauren
Gunnar: Jag har henne i god hand.Jag gjorde ett misstag...
Okänd: jasså..
Gunnar: Jag våldtog henne och nu är alla poliserna efter mig..
Okänd: Va! Hur kan du! Jag litade på dig!
Gunnar: Va? Jag trodde du ville att jag skulle..
Okänd: Kommer du ihåg mig?!
Gunnar: Nae? men kan jag gissa?..Du är Robert , va?
Okänd: Nej för i helvete!! Jag är Bryan!
Jag bad dig att kidnappa Lauren och ta henne till mig!
Du din glömska hundskit!
Gunnar: ojdå..
Okänd: hur skadad är hon?
Gunnar: Jag vet inte..
Okänd: Vart är hon!!?
Gunnar: I en gammal stuga i Canbridge Ön... Hurså?
Okänd: Är du där nu?
Gunnar: Ja , hurså?
Okänd: Jag ska ringa polisen! Du kommer att bli hemsökt!
Gunnar: Nej nej! komigen polarn.
__________________________________________________________________
Linjen bröts mellan Bryan och Gunnar.
___________________________________________________________________________
Några poliser är utanför Gunnar's hus.
Poliser omringar huset och 4 poliser går in i huset för att gripa Gunnar,
och 2 poliser går in i huset för att hämta Lauren.
___________________________________________________________________________
Gunnar: Nej nej grip mig inte!
Jag vill inte sitta bakom galler igen!!!!
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!
Polis: Hållkäften! sluta grina som en 4:åring.
____________________________________________________________________
När dom går in för att hämta Lauren så ser dom henne
med blåmärken överallt.
___________________________________________________________________

Lauren: Rör mig inte..
Polis: Ta det lugnt...Det är bara polisen.
Lauren: Vart är mamma?
Polis: Hon har letat efter dig i snart 2 månader nu.
Lauren: Jag vet inte hur det här hände.
Jag har ont överallt..
Polis: Ingen fara,Vi hjälper dig att gå.
Polis: Hur hände det här? Alltså vad gjorde du.Vem var det som gjorde detta.
Lauren: D-d-det var en gubbe..Han erbjöd mig på en fest.
Jag gick på festen utan att fråga min mamma.
Jag smög ut på kvällen så mamma inte såg mig.
Han erbjöd mig en konstig drink som fick mig att må dåligt..
Sen vaknade jag på ett flygplan..Jag minns att jag svimmade om igen på flygplanet..
Efter det så vaknade jag i denna stuga. ... ..
Inlåst med massor av blåmärken.
Jag minns bara att jag skrek i denna säng.
Men jag vet inte vad jag skrek av...
Sen minns jag inget mer..
Polis: Vet du vem som kidnappade dig?
Lauren: Jag tror att det är våran granne...Gabbe .. Gustav..
George... Jag minns inte vad han hette...
polis: Är det Gunnar du menar?
Lauren: Ja..
Polis: Du har blivit våldtagen , Lauren..
Lauren: Ä-ä.. .. är det därför jag har blåmärken..
Polis: Vi ska köra dig hem.
___________________________________________________________________
När Lauren kom hem så blev Mirellie så glad.
Mirellie sprang till Lauren och kramade henne.
Hon tog tag i Laurens arm för att hjälpa henne att gå.
___________________________________________________________________
Mirellie: Tusen tack!
Polis: Ingenfara Mirellie.Det är vårt jobb att hjälpa folk.
Mirellie: Tusen tusen tack!
Polis: Hejdå! Ta hand om dig Lauren nu.
Polis: Lauren, Vad än du gör...Gör det inte utan din mamma's tillstånd
annars kan det gå snett.
Lauren: Jag lovar att inte göra någonting utan min mamma's tillstånd.
Polis: juste det var en grej jag ville berätta..Mirellie..
Vad heter din ex man?
Mirelle: Bryan..
Polis: Han bad Gunnar att kidnappa Lauren för att Bryan ångrade
det bråket ni hade och han ville se sin dotter.
Men Gunnar missupfattade uppdraget och det blev såhär istället...
Mirellie:..Han kunde bara besöka oss.
Polis: Han ville inte se dig.Han skämdes , Eftersom han ångrade ju att han bråkade med dig.
Mirellie:ok..
Polis: Hejdå! Ta hand om er.
Mirellie: Hejdå.
Lauren: Hej då... (Sa Lauren med en svag röst)
_______________________________________________________________________________

Äntligen så blev Lauren funnen.
Lauren lovade att hon inte skulle göra någonting
dumt utan att få sin mamma's tillstånd.
Mirellie och Lauren lever nu ett fantastiskt liv utan problem.
Lauren har fått tillbaka sin hälsa och är nu fri från blåmärken.
Gunnar åkte såklart till fängelse för livstid.
Bryan Gifte sig med en ny tjej som hette Liandria.Dom fick 3 vackra söner.
Poliserna fick ett diplom för "Stadens Bästa Polis"

______________________________________________________________________________

Vad tyckte ni om min serie?
Tyvär så är den slut men jag kommer säkert göra flera serier.

Kommentera gärna vad ni vill att jag ska göra för serier!
_______________________________________________________________________________

- Melinda TSL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0