"Nyckeln till Riverview" Del 1



Historieförklaring: KOMMER SEN!

Simmar i serien:
Bob McKnock (Kallas även Bobby)
Annie McKnock (Kallas även Ann)
Jennifer McKnock (Kallas även Jen)
Damon McKnock (Kallas även Damme)
Jimmy McKnock (Kallas även Jim)

Hur man läser serien: Ibland finns det en förklaring för bilden ovanför bilden. & När de pratar med varandra eller tänker så står texten nedanför. När de tänker lägger jag alltid till ett " i början av meningen & slutet av meningen. Ibland så finns det flera bilder ovanför varandra för att det ska förklaras bättre eller för att man ska se det i olika håll. Ibland finns det ingen text alls , det är bara för man fattar bilden utan text.

Annie & Bob var ute i trädgården & skötte om trädgården, precis som vanligt.

Bob: Ann, Jag vet inte riktigt om de här kossorna. Barnen är ju så nyfikna.
Annie: Barn är nyfikna, så är det. Ingenting vi kan ändra på.
Bob: Men jag tvivlar lite fortfarande. Jag menar Damon råka lämna grinden öppen. De kunde ju ha sprungit ut !?!? Kossorna är ju inte så vana här.
Annie: Vi får väl helt enkelt köpa skydd. Och Bob. Kor är flockdjur. De går ingenstans, tro mig.
Bob: Vi får väl se.
Annie: Jaja , jag går in & lagar mat. Något önskemål?
Bob: Vi har ju färskt sallad nu , så höstsallad låter väl bra?
Annie: Det låter bra.

Annie gick in i köket & började laga lunchen. Hon dagdrömmde så mycket. Hon hade många tankar som snurrade runt i hennes huvud.

"Jag undrar värför Bob var så orolig över kossorna, Var han rädd över att barnen skulle bli skadade? Kanske har han rätt? Kanske är han orolig över kossorna, värför? Hur mycket kostade de egentligen, jag blir så orolig över honom. "


Jennifer: Hej mamma.
Annie: Hej gumman. Hur gick det i skolan idag?
Jennifer: Jobbigt som vanligt.
Annie: Jasså? Vad är det som har hänt då?
Jennifer: Jag fick vg på Kemi provet.
Annie: Jaha va bra då? Värför är det så dåligt?
Jennifer: Det är bra.. men jag är inte nöjd med det. Jag visste bättre.
Annie: Nähä.. Ska jag ringa din mentor & fråga honom om du får göra om provet?
Jennifer: Nej glöm det..
Annie: Jaha.
Jimmy: Mhmmm va gott det luktar. När är maten klar?
Annie: Snart gubben. Är du hungrig?
Jimmy: aa jättemycket. Jag glömde lunchpåsen idag.
Annie: Ojdå, det var inte bra.
Jimmy: Åhh mamma. Kan vi inte äta ute idag?
Jennifer: Jaa kan vi göra det? Vi brukar aldrig göra det?
Annie: Tja.. vi kan inte bara låta terrassen ruttna där ute.
Jennifer: Bra jag går & dukar.
Annie: Ja va bra, Jimmy går du & hjälper henne?
Jimmy: mm.
Alla tre går ut & dukar.


Bob: Din mentor ringde mig idag Jen. Han är jättenöjd över din insats. Jättebra jobbat Jen.
Jennifer: Va? Sa han att jag var bra?
Bob: Ja .. värför så förvånat? Du har ju alltid varit bra i skolan.
Jennifer: Men jag är inte så stolt över mitt kemi prov.
Bob: VG är bra gumman, inget att vara ledsen över. Din mentor vet att du är duktig.
Annie: Ja gumman, Det är inget att oroa sig över. Du borde klappa dig själv på axeln.
Bob: Du då Damon? Hur går det för dig i skolan?
Damon: Njaee lite sisådär. Har lite kämpigt med tyskan men annars går det bra.
Bob: Jaha, visste du att jag var bäst i skolan.
Men PAPPA!! skrek alla högt.
Annie: Hahaha.
Bob: Haha, Jag var den enda med brösthår i 7:an då.
Annie: Hahah Bob. Vi alla vet att det inte är sant.
Jimmy: Mamma, Jonte i skolan skrek till alla att jag var blekfis & en fjant i skolan idag.
Bob: VAD SA HAN?!?!
Annie: Åhh gubben. Strunta i honom. Han har det jobbigt i sitt liv just nu.
Damon: Juste hans pappa & mamma dog i en flygkrasch förra månaden.
Bob: Jag ska ta ett riktigt snack med den där pojken. Visa att du är en man Jimmy. Säg att du har ridit på kossor över berg.
Annie: Haha Bob. Nej Jimmy, gör inte det.
Jimmy: Nee.. jag ska inte. Juste mamma .. du vet kossorna.
Annie: aa?!?
Jimmy: De såg så hungriga ut igår så jag mata de med glass & fisk.

Annie spottade ut maten & hostade. Hon slog till bordet så hennes gaffel åkte upp i luften & ner på golvet.

Bob: Jag visste det..
Annie: DU GJORDE VAD??!??!
Jimmy: Men de såg så hungriga ut och och ..
Annie: UNGE POJK! VÄRFÖR RÖRDE DU KOSSORNA UTAN ATT FRÅGA!!
Jimmy: ..
Jennifer: Mamma .. lugn. Han är bara ett barn.
Annie: MEN HAN BORDE HA FÖRSTÅTT!
Bob: Kom ihåg vad du sa häromdan Ann.
Annie: DU GJORDE FEL JIMMY! DU FÅR ALDRIG MER GÅ NÄRA HAGEN LÄNGRE.
Damon: MAMMA! Sluta!!
Annie tog tallrikarna & gick iväg.

Jimmy blev väldigt ledsen. Allt blev tyst. Ingen sa ett ord. Tillslut sa Jimmy's syster till Jimmy att inte vara ledsen & bjöd honom till att spela tv-spel.

Jennifer: Jimmy.. va inte ledsen. Kom så går vi och spelar tv-spel.
Damon: Jag följer med.
Jimmy: nee..
Jennifer: Kom igen. Vi spelar ditt favoritspel , "five on drive" eller kanske "American football"
Jimmy: Jag kanske kommer ändå.
Damon. Va bra då. Kom så går vi. Pappa städar undan .. eller hur??
Bob: Jaja , Jag tänkte ju faktist sitta här ett tag så ni kan kila iväg & spela ert spel.
Jennifer: Okej tack pappa. .. kom Jimmy.
Jimmy , Damon & Jennifer går in & spelar sitt spel.

De spelade massor av spel.



Damon: woohoooo, Jag är före er!
Jennifer: Haha , men du är ju bäst på det här.
Damon: Waaheeeeiiioo .. och jag kör in i mål.
Jimmy: Neee!! Du fuska. Du knuffa till mig.
Jennifer: Vi kan väl spela American Football istället?
Jimmy: JAA!
de satte i spelet.
Jennifer: Vilken knapp ska man trycka! AHH Jag ramla om kull
Jimmy: HAHA VI LEDER MED TVÅ NOLL!
Damon: Rackarns va bra du va!
Jennifer viskade till Damon Jennifer: Bra att du låter honom vinna.
Jimmy: MÅÅÅÅÅL!
Damon nicka tillbaka.

När de hade spelat klart gick Damon ut till hagen för att han såg Annie stå utanför hagen.

Damon: Hej mamma.
Annie: Hej ..
Damon: Hur mår du?
Annie: Jaaaah ... jag mår väl bra.
Damon: Jo mamma angående kossorna..
Annie: Ja, jag vet. Jag gjorde fel, Jimmy är bara ett barn. Man lär sig av sina misstag.
Damon: mm. Kossorna mår fint & är inte skadade. De äter vad som hellst. De kommer inte bli sjuka.
Annie: Ja jag vet. Jag vet inte värför jag blev så sur. Jag kanske var orolig för Jimmy. Jag vill inte att han ska bli skadad. De kunde ha bitit honom.
Damon: Jag förstår.. men mamma. Jag kom hit bara för en grej..
Annie: Jaha.. vad är det då?
Damon: Jo jag har tänkt.. vi har ju inte datorer här hemma och jag..
Annie: Jag vet att du vill ha en. Jag ska ta ett snack med din pappa. Vi har ju för mycket elräkning just nu och så. Elräkningen här blir ju så dyr. Men vi får se.
Damon: Åhh verkligen? Tack mamma! Tack tack Tack!!
Annie: Nu går vi in , Jag måste laga middag.
Damon: Jag blev så sugen på Tortellini med ostsås.
Annie: Va bra , det var det jag tänkte laga.
Damon: Åh va bra.

Annie började att laga maten.

Annie: MATEN ÄR KLAAAR!!!

Hon började att servera maten.


Sedan satte sig alla ner på matbordet & börja äta. Allt var tyst. Alla brukade prata i mun på varandra föreut. Nu ät det bara tyst.


Fortsättning följer..
- Mathilda TSL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0