"Vägen till stjärnorna" Del 4

Vilka som är med :
Amy Davis
Evie James
Claire Jasmant
Brooklyn Couture
Stephanie Corels
Holly Maron
Gäst: Bartender & Domaren Kristina

Handling : Denna serie kommer handla lite om alla. Huvudpersonerna är delvis Amy & Holly
men som sagt så handlar det om alla. Holly försöker nå stjärnornas topp men hon vet inte hur.
Alla hennes "kompisar" är antingen kända för att de är snygga & har plastikopererat sig eller att
de har spelat filmer. Men lilla Holly har ingenting i händerna. Hon är varken känd eller känner någon
förutom hennes vän Amy som hon träffade när hon flyttade till Bridgeport. Amy hjälper Holly & är en
god vän. Amy är känd för att göra filmer & Holly är lite småavundsjuk på henne men dem är fortfarande
goda vänner. Holly bor med Amy.

OBS , BILDERNA ELLER TEXTEN
KAN VARA KRÄNKANDE.
KOPIERING ANMÄLS
DIREKT!!!

Vad hände i förra delen? :
Del 1 Del 2 Del 3

_________________________________________________________________________________________________

Evie gick & satte sig ner på sin plats. Sedan efter henne var det Holly's tur att säga sitt.


Kristina: Varsågod Holly, Ordet är ditt.
Holly: Ehm jo .. jag .. uhm.
Kristina: Ja... ?
Holly: Jo jag vakna klockan 5 på morgonen & satte mig & åt frukost. Sedan satte jag mig i min kompis
kontor & surfa inne på nätet med hennes data.
Kristina: Vem är din kompis?
Holly: Uhmm det är en tjej.
Kristina: Det har du redan sagt. Vem är kompisen?
Holly: Hon heter Amy , hon sitter i publiken där. (hon pekat på Amy)
Kristina: Okej fortsätt.
Holly: Sedan kom hon in.
Kristina: Vem?
Holly: Amy , och hon sa åt mig att komma till hennes kompis fest.
Kristina: Tvinga hon dig?
Holly: Nej .. jag tvekade lite innan .. men sen så bestämde jag mig att gå.
Kristina: Vad du bjuden till festen?
Holly: eh .. nej.
Kristina: Så du bestämde dig att du ska gå även om du inte var bjuden.
Holly: Men Amy ville det och ...
Kristina: Så hon tvinga dig?
Holly: Altsså det var inte så jag mena ..
Kristina: Okej du har sagt ditt. Du kan gå och sätta dig på din plats igen.

Sedan var det Jonas tur att säga sitt.



Kristina: Varsågod Jonas, Ordet är ditt.
Jonas: Jag var hemma hos min pappa Kalle & vi satt och åt en varsin Tacotallrik vi hade beställt med
telefonen.
Kristina: Hoppas du inte ljuger nu , Vi kan titta alla telefonsamtal.
Jonas: Jag talar sanning.
Kristina: Fortsätt tack.
Jonas: Sen stack jag till Minniebaren för jag jobbar som bartender där. Jag åkte en snabbtaxi.
Kristina: Var det någon utanför nattklubben?
Jonas: Njaee. Nej inte vad jag såg.
Kristina: Evie sa att hon stog utanför. Ljuger du?
Jonas: Ja men ja hon stog utanför.
Kristina: Okej. Fortsätt tack.
Jonas: Sen så började klubben , vakten öppnade lokalen & alla började komma in. En efter en.
Kristina: Var någon full i baren?
Jonas: Nej inte vad jag såg.
Kristina: Vad du full?
Jonas: Va?
Kristina: Du hörde mig. Svara på mig. Var du full?
Jonas: Nej, Jag är bartender värför skulle jag.
Kristina: Inte vet jag , Jag ställer frågorna här. Fortsätt tack.
Jonas: Sedan stänged natt klubben och..
Kristina: När?
Jonas: Klockan 01:00
Kristina: Är du helt säker? Det står här på mitt papper att det slutar 04:00
Jonas: ehh..
Kristina: Du kanske lämna salen tidigt?
Jonas: ehh.
Kristina: Gjorde du det?
Jonas: Ehh.
Kristina: Svara på min fråga!
Jonas: Jag skulle bara ut och köpa en korv.
Kristina: Ni har gott om mat i baren värför köpte du inget där?
Jonas. ehh jag vet inte. Jag kände mig för att gå ut ett tag.
Kristina: Självklart. Tack Jonas du kan gå & sätta dig ner på din plats nu.
Jonas: (Jonas tittar neråt på golvet & ser ledsen ut, Det såg ut som att han skulle fälla en tår.)

Efter Jonas var det Amy's tur att säga sitt.


Kristina: Varsågod Amy, Ordet är ditt.
Amy: Tack. Jo min historia är sann. Jag kommer berätta det som hände den kvällen.
Kristina: Okej tack , börja.
Amy: Okej så jag vakna 06:30 , Jag gjorde frukost till mig & Holly för vi bor tillsammans. Hon vaknade tidigare
än mig. Jag såg att hon var vaken när jag vakna.
Kristina: Är ni .. homosexualla?
Amy: Va nej. Vi är bästa vänner som bor tillsammans bara för vi pluggar Media i college. Vi fick bo ihop.
Kristina: Intressant , fortsätt tack.
Amy: Jag kommer ihåg att efter frukosten stack Holly till mitt kontor & jag gick och bytte kläder. Medans jag bytte
kläder kom jag ihåg att jag behövde nya kläder för festen.
Kristina: Hade du inte kläder?
Amy: Jo men jag ville ha en ny klänning , och jag hade ingen snygg.
Kristina: Vad gjorde du då?
Amy: Jo jag gick först till mitt kontor och där satt Holly  framför datan. Jag gick och satte mig på stolen & sa åt henne
att komma till den stora festen som skulle hända den kvällen.
Kristina: Tvinga du henne?
Amy: Värför skulle jag?
Kristina: TVINGA DU henne sa jag? Jag ställer frågorna här.
Amy: Nej , Nej det gjorde jag inte.
Kristina: Jag har svårt att tro det.
Amy: Va? Vadå.
Kristina: Tack Amy. Du har sagt ditt.

- Mathilda TSL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0