"Vägen till Stjärnorna" Del 5

Vilka som är med :
Amy Davis
Evie James
Claire Jasmant
Brooklyn Couture
Stephanie Corels
Holly Maron
Gäst: Okänd i telefonen.
Handling : Denna serie kommer handla lite om alla. Huvudpersonerna är delvis Amy & Holly
men som sagt så handlar det om alla. Holly försöker nå stjärnornas topp men hon vet inte hur.
Alla hennes "kompisar" är antingen kända för att de är snygga & har plastikopererat sig eller att
de har spelat filmer. Men lilla Holly har ingenting i händerna. Hon är varken känd eller känner någon
förutom hennes vän Amy som hon träffade när hon flyttade till Bridgeport. Amy hjälper Holly & är en
god vän. Amy är känd för att göra filmer & Holly är lite småavundsjuk på henne men dem är fortfarande
goda vänner. Holly bor med Amy.

OBS , BILDERNA ELLER TEXTEN
KAN VARA KRÄNKANDE.
KOPIERING ANMÄLS
DIREKT!!!

Vad hände i förra delen? :
Del 1 Del 2 Del 3 Del 4

__________________________________________________________________________________________



Rättegångs tiden var slut & alla gick
ut ur salen & satte sig i kafeterian.


Holly: Hon verkade sur på dig.
Amy: Ja , jag vet.
Holly: Stackars dig. Såg du hur hon skrek åt dig.
Amy: Ja ... jag vet.
Holly: Och hur hon typ ..
Amy: JA. Jag var där!!!
Holly: Förlåt.
Amy: Förlåt jag är bara lite frustrerad.
Holly: Värför då?
Amy: Jag vet inte ..
Holly: Va?
Amy: Jag vet bara inte..
Holly: Men Amy.
Amy: Jag tror hon tänker att jag är den skyldige.
Holly: Men Amy. Telefonsamtal & chatt på datorn sparar
så det är ingen fara. Okej? Va inte ledsen nu. Inget kommer
hända dig.
Amy: Men tänk om.
Holly: Det kommer inte göra det. Okej. Och hon skrek på mig också.
Amy: mm. Jag måste gå. Hejdå.
Holly: Jaha .. ok.
Båda går iväg.

Nästa dag hemma hos Stephanie.
(Stephanie ringde Amy & sa att hon skulle komma. När hon var hemma hon stephanie
så ringde det i telefonen. Vem kunde det vara? Amy hoppades på ett svar från rättegången)


Amy: Hallå det är Amy.
Okänd: Tjenare Amy. Det är Karl.
Amy: Känner jag dig?
Okänd: Haha nej. Jag tänkte bara meddela dig
att Jonas sitter inne i kåken & rättegången är över.
Amy: Va? Helt plötsligt?
Okänd: Japp. Helt plötsligt. Du behöver inte oroa dig längre.
Amy: Hur ska jag tro dig. Ingen har sagt att någon ska ringa.
Okänd: Du får bekräftningen nästa vecka.
Amy: Genom mailen eller.
Okänd: Nej post.
Amy: Okej men gud vilken lättnad.
Okänd: Ja ha det så bra.
Amy: Ja det ska jag hejdå.

Amy lägger på luren & vänder sig emot Stephanie & går emot henne.


Stephanie: Vad handla det om?
Amy: Vadå för något?
Stephanie: Vem ringde dig?
Amy: Jaha ehm typ Karl. Han sa att Jonas sitter inne nu.
Stephanie: Jaha. Vad härligt då. Vilken lättnad det var .
Amy: mm vad vill du?
Stephanie: Är du fortfarande sur?
Amy: Neeej verkligen inte! Jag är jätteglad. Eftersom DU kallade min bästavän konstig.
Stephanie: Förlåt Amy. Okej? Jag gjorde fel. Jag gick på grupptrycket. Eftersom alla sa att hon var konstig.
Amy: Så eftersom alla sa att hon var konstig sa du det?
Stephanie: Ja.. jag gjorde fel. Förlåt.
Amy: Det är inte mig du ska säga förlåt till
Stephanie: Ja vet. Och jag vet ett sätt att säga det.
Amy: Men säg bara förlåt.


Stephanie: Sluta , jag har en bättre ide.
Amy: Aha. Vadå då?
Stephanie: Du vet producenten Martin Jermy?
Amy: aa?
Stephanie: Jag kontaktade honom & han ska skriva ett kontrakt för Holly.
Amy: Va? Ärligt?
Stephanie: Jaa. Fast först måste ju hon göra en auddition.
Amy: Herregud vad glad jag blir. När ska hon göra det?
Stephanie: Imorgon kväll. Du , jag & hon ska med.
Amy: Ahh tack Stephanie. Du är bara bäst. Det är ju typ hennes största dröm.
Stephanie: Du får ringa henne och säga att hon MÅSTE komma.
Amy: Får jag berätta att hon ska få ett kontrakt?
Stephanie: Nej , det får bli en överraskning.
Amy: Åhh vad kul det här ska bli.
Stephanie: Ja.
Amy: Och du Stephanie ..
Stephanie: mm?
Amy: Förlåt att jag var ganska elak mot dig.
Stephanie: Det är verkligen ingen fara. Jag borde inte vart så elak.

Båda ler mot varandra & sedan går Amy & ringer Stephanie.


Amy: Hallå Holly.
Holly: Hej Amy, Hur är det?
Amy: Jättebra . mer än jättebra.
Holly: Haha ojdå. Vad har hänt sötis?
Amy: Inget .. eller joo , vill du följa med på red carpet
Holly: Red Carpet? Du skämtar.
Amy: Njaee.
Holly: Herrugud JAG ÄLSKAR DIG AMY!
Amy: Du kommer älska Stephanie mer snart.
Holly: Va nej hon är elak.
Amy: Hon har ..
Holly vad?
Amy: Aja hon ska följa med iallafall.
Holly: Men då kommer jag inte.
Amy: Men snälla Holly. Hon är hemsk ledsen över det hon sa.
Holly: Och? Hon skulle inte ha sagt det.
Amy: Snälla kom för mig.
Holly: Okej då. Jag håller redan på att rensa dina & mina klänningar & jag
har hittat en jättefin stor blå klänning.
Amy: Va bra då. Vi ses utanför markövertags bio.
Holly: mm.

- Mathilda TSL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0