"Vägen till stjärnorna" Del 2

Vilka som är med :
Amy Davis
Evie James
Claire Jasmant
Brooklyn Couture
Stephanie Corels
Holly Maron
Gäst: Bartender

Handling : Denna serie kommer handla lite om alla. Huvudpersonerna är delvis Amy & Holly
men som sagt så handlar det om alla. Holly försöker nå stjärnornas topp men hon vet inte hur.
Alla hennes "kompisar" är antingen kända för att de är snygga & har plastikopererat sig eller att
de har spelat filmer. Men lilla Holly har ingenting i händerna. Hon är varken känd eller känner någon
förutom hennes vän Amy som hon träffade när hon flyttade till Bridgeport. Amy hjälper Holly & är en
god vän. Amy är känd för att göra filmer & Holly är lite småavundsjuk på henne men dem är fortfarande
goda vänner. Holly bor med Amy.

OBS , BILDERNA ELLER TEXTEN
KAN VARA KRÄNKANDE.
KOPIERING ANMÄLS
DIREKT!!!

Vad hände i förra delen? :
Del 1

______________________________________________________________________________________________________

" Holly går tillbaka hem & Amy går tillbaka till klubben "



" Holly glömde att stänga dörren " (texten tillhör bilden däruppe)


1 dag senare " Amy Ringer Stephanie "


Amy: Hallå Stephanie
Stephanie: Vad vill du?
Amy: Har du sett Holly?
Stephanie: Bryr jag mig? NEJ.
Amy: Sluta , det här är allvarligt.
Stephanie: (Stephanie suckar) vad?
Amy: Holly är borta. Hon är inte hemma. Har du sett henne?
Stephanie: Nej , jag såg bara henne springa ut ur klubben igår.
Amy: Jag vet.
Stephanie: Så vad vill du att jag ska göra?
Amy: Jag trodde att du visste. Aja , (Amy suckar).
Stephanie: Ring henne då?
Amy: Hon svarar inte.
Stephanie: Men du, Jag kan ringa Evie , Hon kanske vet?
Amy: Tack. (Amy lägger på)


Stephanie: Hej Evie.
Evie: Hej sötnos. Hur mår du?
Stephanie: Bra , Jo jag undrar om du har sett Holly?
Evie: Vem?
Stephanie: Hon du vet den där blondinen som hade nästan likadan klänning som du.
Evie: Vem snackar du om.
Stephanie: Så du har inte sett henne?
Evie: (Evie kollar in sin outfit & ger inget svar).
Stephanie: Hallå! Evie.
Evie: Oj ja förlåt. Vad är det?
Stephanie: Inget, hejdå.
Evie: Hejdå gumman.

Evie får en flashback.



"Det går några timmar."

Hos Amy & Brooklyn.

Evie: Stephanie ringde mig idag.
Brooklyn: Vad sa hon?
Evie: Hon ba typ , " har du sett Holly"
Brooklyn: Vem är Holly?
Evie: Du vet den där blondinen som hade likadan klänning som mig.
Brooklyn: Jaha hon. Vad är det om henne?
Evie: Stephanie letade efter henne.
Brooklyn: Känner hon henne?
Evie: Ingen aning, jag tror inte det.
(det går några minuter)
Evie: Det var jag.
Brooklyn: Vadå?
Evie: Jo du vet den där gulliga bartendern.
Brooklyn: Jonas?
Evie: Ja. Jag sa åt honom att kidnappa Holly.
Brooklyn: Är du sjuk i huvudet?
Evie: Nej. Holly är sjuk i huvudet. Hon tror hon är något. Hon kopierade min stil också.
Brooklyn: Du vet att om Holly kommer på att det är du polisanmäler hon dig.
Evie: Du verkar tycka om Holly.
Brooklyn: Jag bryr mig inte om Holly. Jag bryr mig om dig.
Evie: Jaja.

Efter några timmar ringer det i Amy's mobil.


Holly: Hej Amy.
Amy: HOLLY? Är det du?
Holly: Ja vem annars?
Amy: Vadå vem annars. Vet du hur orolig jag har vart.
Holly: Förlåt..
Amy: Förlåt? Är det allt du säger?
Holly: Ja men kan vi inte träffas istället. Jag vill inte prata om det i telefon.
Amy: Okej vart är du?
Holly: Utanför tågstationen.
Amy: Okej jag kommer dit.
Holly: Nej, Kan vi inte träffas på Hugges fritös istället?
Amy: Okej. Vi ses där.
Holly: mm. Vi ses.

Hos Hugges Fritös.

Amy ser Holly & springer mot henne. Båda hälsar på varandra & sätter sig ner.
Amy: Altsså Holly du skrämde mig. Vad hände igår?
Holly: Förlåt.. jag skulle inte ha gått hem själv.
Amy: Ja, det var fel. Men kan du berätta vad som hände?
Holly: Jo jag gick hem & tog en snabb dusch & ena sekunden ser jag den där äckliga perverset bakom mig.
Amy: Bartendern? Gjorde han något med dig?
Holly: Nej. Jag skrek åt honom och hota honom.
Amy: Va? hurdå?
Holly: Jag sa att jag skulle ringa polisen.
Amy: Slog han dig eller?
Holly: Njae. Han tog tag i min hand och sa att det inte var hans fel & att han skulle slå mig om jag ringde polisen.
Amy: Altsså Holly. Han är ju en kidnappare. Du måste polisanmäla honom.
Holly: Jag vet. Men jag vill bara veta vem som gjorde det.
Amy: Det var ju han?
Holly: Jag tvivlar. Han sa ju att det inte var hans fel.
Amy: Alla säger så. Han är farlig Holly.
Holly: Vi får vänta och se.
Amy: Okej.

(Bilden tillhör till texten ovanför)
Båda går hemmåt.

efter några timmar inger Bartendern Evie.

Evie: Hallå vem är det?
Bartendern: Det är jag.
Evie: Jonas?
Bartendern: Ja.
Evie: Vad vill du?
Bartendern: Holly..
Evie: Ja?
Bartendern: Hon kommer polisanmäla oss.
Evie: Va, oss?
Bartendern: Ja.. eller bara mig.
Evie: Jaha. Och jag ska oroa mig för att..?
Bartendern: Hörru , om jag blir polisanmäld så följer du med mig.
Evie: Jonas.. kom igen. Jag gav ju dig simdaler.
Bartendern: Jag bryr mig inte. Jag vill inte åka in i finkan.
Evie: Om vi blir polisanmälda får vi väl .. ljuga.
Bartendern: Men Evie. Holly är faktist en snäll tjej.
Evie: Blablabla .. så du vill åka in i finkan?
Bartendern: Nä ...

Fortsättning följer ..
- Mathilda TSL



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0