"Nyckeln till Riverview" Del 5



Historieförklaring: KOMMER SEN! Eller aldrig...

Simmar i serien:
Bob McKnock (Kallas även Bobby)
Annie McKnock (Kallas även Ann)
Jennifer McKnock (Kallas även Jen)
Damon McKnock (Kallas även Damme)
Jimmy McKnock (Kallas även Jim)
Gäster/Gäst: Olivia Greyson

Hur man läser serien: Ibland finns det en förklaring för bilden ovanför bilden. & När de pratar med varandra eller tänker så står texten nedanför. När de tänker lägger jag alltid till ett " i början av meningen & slutet av meningen. Tillexempel "Ohnej inte han igen" . Ibland så finns det flera bilder ovanför varandra för att det ska förklaras bättre eller för att man ska se det i olika håll. Ibland finns det ingen text alls , det är bara för man fattar bilden utan text.

Delar:  Del 1 Del 2 Del 3 Del 4

Barnen sprang iväg till skolan nästa dag. De missade skolbussen så de var tvugna att gå.


& Bob & Annie började att skörda gården.

Annie: Va livet är hård mot en. Man måste jobba för att få något.
Bob: Det är så det funkar.
Annie: Jag önskar att vi bara kunda åka bort från Riverview & bo i Sunset Valley. Det är mer fridfullt där & man får bättre jobb där.
Bob: Nejdå. Här är det mycket bättre.
Annie: Barnen har tröttnat på Riverview.
Bob: Jag tar ett snack med de snart då. För att se vad de vill.
Annie: Bra.

Efter barnen hade slutat så åkte de hem med skolbussen. Jennifer hade med sig ännu en vän med sig fast hon ville bara hänga med Damon.


Efter de hade anlänt hem så pratade Jennifer med Olivia.

Jennifer: Värför satte du dig med Damon & inte bredvid mig?
Olivia: För att.. asså.. Du Jen..
Jennifer: Aa?!?
Olivia: Jag är kär i din bror.
Jennifer: VA? I MIN BROR?
Olivia: ...
Jennifer: HAHAHA! Du är så rolig. Vad skulle du egentligen säga ?
Olivia: Jag är VERKLIGEN kär i din bror.
Jennifer: Va?
Olivia: Jaa fast säg det inte till honom. Han kommer säkert tro att jag är knäpp.
Jennifer: Nee. Han är knäpp.
Olivia: Mmm.
Jennifer: Kom så går vi & in gör läxorna.

Annie & Bob ropade på Damon.

Annie: DAAAMON! KOOM HIIIT!
Damon: KOMMER SNAAAART!!
Bob: Han kommer bli så glad.
Annie: Jaa! Jag kan inte vänta tills att få se hans glada min.
Bob: Ja.
Annie: Åhnej juste. Jag har lagt pannkakorna på spisen. Kommer snart.


Damon: Hej pappa! Vad är det?
Bob: Titta för dig själv.
Damon: VA! EN DATOR! DU SKOJAR MED MIG!
Bob: Nej! Den är bara din!
Damon: ÅHH PAPPA! TACK SÅ MYCKET!
Bob: Ahh.. tacka din mamma. Hon sa åt mig att hämta den åt dig.
Damon: Hämta? Har ni inte köpt den?
Bob: Ähh nog om det. Ha kul.


Damon: ÅHH VA COOLT! DEN HAR SPEL!


Jennifer: Du tycker väl inte att jag är tjock?
Olivia: Nej Jen. Du är inte tjock.
Jennifer: Säkert? Mina höfter är lite bredare nu. Tycker du inte det?
Olivia: NEJ! Verkligen inte. Och allas höfter är breda.
Jennifer: Så du tycker att mina är breda?
Olivia: Nej.
Jennifer: Jaja. Jag kanske måste sluta äta 2 portioner middag & ta en halv portion istället.
Olivia: Asså Jennifer sluta. Jag vill inte att du ska bli sjuk.
Annie: Maten är klar!

Alla sätter sig runt matbordet.

Annie: Jennifer gumman. Värför äter du bara korven?
Jennifer: Jag känner mig inte hungrig
Jennifers mage börjar att kurra.
Annie: Sluta ljuga för dig själv. Ät korven med ketchup & brödet.
Jennifer: Men jag är MÄTT!
Bob: Jaja.
Jimmy: Värför är Olivias korv ljusare?
Jennifer: Hon äter inte griskött bara kyckligkött.
Jimmy: Finns det kyckligkorv?
Olivia: Ja det är det jag äter nu.
Jimmy: Åh.. gott!

- Mathilda TSL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0